Rīgas dzelzceļa stacijā atrasta vēl viena potenciāli bīstama šahta 2
Rīgas dzelzceļa stacijā ir atrasta vēl viena nomaskēta šahta, kas varētu būt bīstama, tāpēc būvniecības darbi virs tās pašlaik ir apturēti, vēsta Latvijas Televīzija.
Šobrīd līdz 13.decembrim Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) no būvniecības procesa dalībniekiem gaida paskaidrojumus par objektā konstatētajiem pārkāpumiem, kas notikuši būvdarbu zonā virs “A” un “B” tuneļiem, skaidroja BVKB pārstāve Elīna Balgalve.
Kopā ar paskaidrojumu jāiesniedz arī darbu veikšanas projekts, kurā iekļauts izvērtējums par būves izmantošanas pieļaujamību būvdarbu laikā un tuneļa izmantošanas nosacījumi.
“Rail Baltica” Rīgas centrālā mezgla projektēšanu un būvniecību veic būvsabiedrība “Bererix”, kurā apvienojušies Beļģijas un Itālijas būvuzņēmumi un vietējais būvnieks “Rere Būve”. “Bererix” noraidījis apgalvojumus, ka objekta priekšizpēte būtu bijusi nepilnīga. Taču pēc notikušā negadījuma, sekojot BVKB prasībām, šobrīd objekts tiek padziļināti izpētīts.
Izpētē atklāti citi līdz šim nezināmi stacijas noslēpumi – izpētot vecos rasējumus, atklāts, ka ir vēl viena bagāžas šahta. Tā neatrodas zonā, kur pašlaik notiek darbi, bet zonā, kur darbi plānoti pēc 2024.gada.
Lai nodrošinātu, ka jaunatrastā šahta neapdraud stacijas apmeklētājus vai dzelzceļa darbiniekus, būvnieks par šo atradumu jau informējis “Latvijas dzelzceļu”. Vienlaikus “Bererix” pārliecināts, ka gājēju atrašanās atlikušajā tunelī ir droša, jo šahtas ir virs tehniskajām telpām, nevis stacijas publiskās daļas.
Notikušais arī nav aizkavējis būvdarbu grafiku.
Kā ziņots, “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.