Vecrīgas panorāma.
Vecrīgas panorāma.
Foto-LETA

Rīgas dome vēlas īpašu statusu un plānošanas procesu “neiesaldēšanu” līdz administratīvās reformas beigām 0

Rīgas dome lūdz parlamentam izvērtēt iespēju Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā paredzēt īpašu lomu galvaspilsētai.

Reklāma
Reklāma

Reforma neietekmējot Rīgu

Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Rīgas dome sniegusi savu atzinumu Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma projektam, uzsverot, ka, tā kā plānotā administratīvi teritoriālā reforma neietekmē Rīgas pilsētu, tās teritoriju un robežas, nav lietderīgi pieņemt Rīgas domes lēmumu, lai paustu viedokli par minēto likumprojektu.

Pašvaldībā gan vērsa uzmanību uz to, ka jau daudzus gadus dome ir centusies Saeimas deputātus pārliecināt, ka ir nepieciešams atsevišķi izdalīt tēmu “Galvaspilsēta”, vienlaikus ierosinot izvērtēt iespēju likumprojektā izklāstīt galvaspilsētas īpašo lomu Latvijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Norāda uz papildu funkcijām un lielākā donora statusu

Saskaņā ar likumu “Par pašvaldībām” galvaspilsēta Rīga papildu likumā noteiktajām funkcijām pastāvīgi veic valsts un pašvaldības dalītās atbildības funkcijas, uzsvēra domē, piebilstot, ka faktiski Rīgas pašvaldība veic papildu funkcijas, kam nav nodrošināts finansējums to kvalitatīvai izpildei.

“Rīgas pilsētas pašvaldība ir valstī lielākais donors Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam, pēdējos četrus gados vidēji ik gadu iemaksājot tajā 89 miljonus eiro.

Šāda situācija pastāv, neskatoties uz to, ka galvenā pašvaldību ieņēmumu avota – iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi Rīgas metropoles areālā ir neproporcionāli, jo Rīgas pilsētā strādā un tajā esošo uzņēmumu un institūciju pakalpojumus izmanto ievērojami vairāk cilvēku, nekā ir deklarējušies galvaspilsētā,” uzsvērts atzinumā.

Domes ieskatā tas rada lielu Rīgas pilsētā esošās infrastruktūras, tostarp valsts nozīmes infrastruktūras, noslodzi, kas netiek segta no nodokļa ieņēmumiem.

Vienlaikus dome uzsver, ka VARAM virzītie Teritorijas attīstības plānošanas likuma grozījumi, kas jau ir nonākuši izskatīšanai Saeimā, paredz aizliegumu pašvaldībām, tostarp arī Rīgas pilsētai, izstrādāt un apstiprināt jaunus teritorijas attīstības plānošanas dokumentus līdz 2021.gadam, kad plānota jauno pašvaldību izveide.

Plānošanas procesu ierobežojumi neattiecoties uz Rīgu

Reklāma
Reklāma

Šādi ierobežojumi, kuri faktiski nav attiecināmi uz Rīgas pilsētas pašvaldību, ir neloģiski un negatīvi ietekmēs pašvaldības darbu, kavēs plānoto attīstību un neļaus kvalitatīvi sagatavoties jaunajam ES plānošanas periodam 2021.-2027. gadam, kā arī bremzēs privātās attīstības iniciatīvas, uzskata pašvaldībā.

“Nepamatoti novilcinot laiku, jau veiktie ieguldījumi (finanšu un cilvēkresursu) attīstības dokumentu izstrādē tiktu zaudēti un rastos nepieciešamība pēc jauniem izdevumiem no pašvaldības budžeta aktuālu attīstības dokumentu izstrādei,” teikts atzinumā.

Ņemot vērā iepriekš minēto, pašvaldība aicina Saeimu izvērtēt, vai uz Rīgas pilsētas pašvaldību būtu jāattiecina ierosinātie Teritorijas attīstības plānošanas likuma grozījumi, kas ierobežo attīstības plānošanas procesu vai, attiecīgi ierosinot šādu dīkstāvi līdz reformas beigām, likumprojekta pārejas noteikumu 9.punktā pausto par to, ka “administratīvi teritoriālās reformas ietvaros no valsts budžetā piešķirtajiem finanšu līdzekļiem pašvaldībām līdzfinansē savstarpēji integrētu teritorijas attīstības plānošanas dokumenta projektu izstrādi” attiecināt arī uz Rīgu.

Domē uzskata, ka likumprojektam ir jāievēro Latvijas plānošanas sistēmas pēctecība – likumprojekts nevar būt pretrunā ar Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam, tam ir jābūt mijiedarbībā gan ar reformu, gan Teritorijas attīstības plānošanas likuma grozījumiem, skaidrojot integrētu teritoriju investīciju plānošanas dokumentu izstrādes kārtību, saikni ar Ministru kabineta noteikumiem par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem un to, kā tas attieksies uz Rīgas pilsētas pašvaldību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.