Rīgas brīvosta Krievu salas projektam saņem 80,2 miljonu eiro aizdevumu 0
“Nordea Bank Finland Plc” (“Nordea”) Latvijas filiāle kopā ar “Pohjola Bank Plc” noslēgušas aizdevuma līgumu par finansējuma piešķiršanu Rīgas brīvostas pārvaldei 80,2 miljonu eiro (56,4 miljonu latu) apmērā, kas paredzēts ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas pilsētas centra uz Krievu salas ziemeļu daļu, informēja “Nordea” bankā.
“Pieņemot lēmumu par šīs sadarbības uzsākšanu, banka rūpīgi izvērtējusi uzņēmuma nozīmi un ieguldījumu turpmākajā tautsaimniecības attīstībā. Transports un loģistika veido nozīmīgu daļu Latvijas ekonomikā un spēlē būtisku lomu tās attīstībā,” paziņojumā presei atzīmēja “Nordea” bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks.
Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldes attīstības dienesta vadītājs Viesturs Silenieks atzina,ka šis Rīgas brīvostas pārvaldei ir nozīmīgs projekts, kas paredz vērienīgas izmaiņas pilsētas infrastruktūrā. “Tā galvenais mērķis ir atbrīvot pilsētas vēsturisko centru no kravu pārkraušanas operācijām un to radītās negatīvās ietekmes uz vidi, vienlaicīgi saglabājot ostas konkurētspēju un sekmējot uzņēmējdarbībai pievilcīgas vides radīšanu. Apliecinājums projekta nozīmīgumam ir gan Eiropas Savienības piešķirtie līdzekļi, gan arī finansiālais atbalsts, ko uz publisko iepirkumu pamata esam guvuši no finanšu sektora līderiem Latvijā,” viņš teica.
Jau vēstīts, ka “Nordea” Latvijas filiāle un “Pohjola Bank Plc” uzvarēja Rīgas brīvostas pārvaldes konkursā par 80,2 miljonu eiro (56,14 miljonu latu) aizņēmumu infrastruktūras attīstībai Krievu salā. Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka šo banku konkursā piedāvātā līgumcena bija 6,021 miljons eiro (4,2 miljoni latu). Konkursā kopēju pieteikumu bija iesniegušas arī “SEB banka”, “Swedbank” un “Danske Bank” filiāle Latvijā.
Projektā par Krievu salas izbūvi ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektāru plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm.
Rīgas brīvostā pagājušajā gadā pārkrāva 36,052 miljonus tonnu kravu, kas ir par 5,8% vairāk nekā 2011.gadā. Rīgas brīvosta pērn pēc pārkrauto kravu apmēra bija lielākā osta Baltijā.