Foto: Evija Trifanova/LETA

Rīgas autoostai darba pārorganizēšana “Rail Baltica” būvniecības laikā izmaksās vairāk nekā 1,5 miljonus eiro 0

Rīgas Starptautiskās autoosta darba pārorganizēšanai dzelzceļa projekta “Rail Baltica” infrastruktūras būvniecības laikā vajadzēs vairāk nekā 1,5 miljonus eiro, intervijā aģentūrai LETA teica autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Paredzēts, ka 2021.gadā Rīgā tiks sākta “Rail Baltica” būvniecība. “Tas nozīmē, ka autoostas laukuma puse pie dzelzceļa uzbēruma, kur pašlaik autobusi uzņem pasažierus, pārvērtīsies par būvlaukumu. Tādēļ arī telpa, kur darboties, būs daudz mazāka,” teica Gromule, skaidrojot, ka ir izstrādāts plāns autobusu kustības organizēšanai un pasažieru uzņemšanas platformas tiks pārceltas uz otru pusi – pie Rīgas kanāla.

Tāpat Rīgas autoosta pašreiz veido jaunu informācijas sistēmu – autobusu kustības automatizētās reisu vadības sistēmu, kuru varētu ieviest ne tikai Rīgā, bet arī citās autoostās. Tādējādi teritorijas izmantošana tiks padarīta efektīvāka, jo dispečeriem un autobusu vadītājiem laikus būs redzams, kuras vietas autoostā ir brīvas, un, ja kādas platformas būs aizņemtas, tad vietu, kur apstāties, ātri varēs mainīt, par to laikus informējot arī pasažierus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jautāta, cik lieli ieguldījumi ir nepieciešami autoostai darba pārorganizēšanai “Rail Baltica” būvniecības laikā, Gromule atbildēja, ka “tie ir lieli, mēs runājam par summu, kura pārsniedz pusotru miljonu”.

Autoostas vadītāja stāstīja, ka vienlaikus pašreiz norit sarunas ar politiķiem un Satiksmes ministriju, ka pēc “Rail Baltica” trases izbūves Rīgas autoosta vēlas izmantot teritoriju, kura radīsies tagadējā dzelzceļa uzbēruma vietā, jo ir plānots, ka uzbērums tiks norakts, dzelzceļa līnijas izbūvēs uz estakādes, bet zem tās parādīsies brīva telpa.

“Dzelzceļam tā teritorija, kura atrodas autoostas līmenī, nav vajadzīga. Savukārt autoosta telpu zem dzelzceļa estakādes varētu izmantot pasažieru apkalpošanai,” stāstīja Gromule, piebilstot, ka vienlaikus šis jautājums ir jāatrisina vēl juridiski, jo tā nav autoostas, bet valsts zeme. Turklāt tai ir divi lietotāji – “Latvijas dzelzceļš” un “Rail Baltica” apsaimniekotāji.

Viņa skaidroja, ka pēdējā starpresoru sanāksmē, kurā tikās Rīgas domes un Satiksmes ministrijas vadība, tika uzdots strādāt pie šī jautājuma risinājuma.

“Ja šis risinājums tiks apstiprināts, tad mēs iegūsim vairākas lietas. Pirmkārt, mēs varēsim pasažieru apkalpošanu “pabīdīt” uz 13.janvāra ielas pusi, līdz ar to iegūt lielāku laukumu autobusiem,” teica autoostas vadītāja, skaidrojot, ka pasažieru zona tādā gadījumā atrastos zem dzelzceļa estakādes, kura veidotu dabīgu jumtu. Viņa piebilda, ka zem dzelzceļa estakādes izveidosies tiešs savienojums ar Vecrīgu, tāpēc būs daudz ērtāka piebraukšana ar taksometriem, velosipēdiem, nokļūšana ar kājām, un autoostas teritorija kļūtu daudz pieejamāka cilvēkiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.