Rīga tūristus vilinās ar Ziemassvētku egli un tirdziņiem 0
Rīga šā gada rudens un ziemas sezonā tūristus centīsies pievilināt ar Ziemassvētku egli un tirdziņiem, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” pastāstīja Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes locekle Vita Jermoloviča.
Viņa teica, ka šā gada rudens/ziemas sezonas mārketinga aktivitātēs galvenais akcents tiek likts uz Ziemassvētku laika un Jaunā gada piedāvājumu Rīgā, kā arī uz gastronomiskā tūrisma projektu “Gaumīgi garšīgā galvaspilsēta”.
“Pirmkārt, ziemas kampaņa sāksies ar mūsu patriotisko mēnesi – novembri. Šajā gadījumā piedāvājam “Staro Rīga” un citus pasākumus, un tad jau tūlīt – 1.decembrī – sāks strādāt Ziemassvētku tirdziņš. Tirdziņš būs visu decembri un vēl nedaudz ievilksies arī janvārī, jo tūristi ir arī janvāra sākumā. Ziemā ir arī daudz kultūras pasākumu – tie ir gan koncerti, gan festivāli. Būs arī egļu ceļš – dekoratīvie objekti, kas tiks taisīti. Mēs viņus vilināsim ar visu to, kas notiks pilsētā. Pamatā akcents tiek liks uz Ziemassvētku egli un tirdziņu,” klāstīja Jermoloviča.
Viņa norādīja, ka RTAB šā gada otrajā pusgadā turpina strādāt visos primārajos mērķa tirgos – Vācijā, Krievijā, Norvēģijā, Somijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā. Reklāmas aktivitātēs lielāks uzsvars tiks likts uz sociālajiem medijiem un sadarbības projektiem ar interneta medijiem. Tāpat tiek strādāts ar televīzijām – notiek pārrunas par Rīgu reklamējošu filmu raidīšanu šajās televīzijās.
“Daļa no rudens mārketinga aktivitātēm jau ir realizētas, piemēram, paralēli 50 Krievijas pilsētās sadarbībā ar Krievijas tūrisma kompāniju „Магазин горящих путёвок” [“Karsto ceļazīmju veikals”, red.] norisinās reklāmas projekts “Старая Рига по новому” [“Vecrīga jaunās skaņās”, red.], kura ietvaros Krievijas iedzīvotājiem tiek piedāvāts apmeklēt Rīgu brīvdienās par ļoti izdevīgām cenām,” informēja Jermoloviča un piebilda, ka šogad ir paredzēts piedalīties vēl arī divās nozīmīgās starptautiskās tūrisma izstādēs – “World Travel Market 2012” Londonā un biznesa tūrisma segmenta izstādē “EIBTM 2012” Barselonā. Tāpat RTAB turpina strādāt pie ārvalstu mediju un tūroperatoru vizīšu organizēšanas – oktobrī ir plānots uzņemt vairāk nekā 80 viesu no 13 valstīm.
“Mums ir ļoti svarīgi, lai tūristi piepildītu Rīgu arī ziemas sezonā. Tiesa, Rīga jau nav tik daudz atkarīga no konkrētās sezonas, jo Rīgā jau ir ko baudīt arī ziemā, kad ir atvērti muzeji, restorāni, tāpat ir apskatāma arī pilsēta,” sacīja Jermoloviča.
Atbildot uz jautājumu, vai līdzšinējās reklāmas kampaņas birojs uzskata par veiksmīgām, RTAB pārstāve norādīja, ka par to liecina tūristu daudzums. “Cilvēki ir – to mēs redzam, jūtam un to redz arī pēc noslogojuma, kāds ir viesnīcās, restorānos, muzejos. Ja jūs parunāsiet ar muzeju pārstāvjiem, tad viņi arī varētu apliecināt, ka tur ierodas vairāk cilvēku. Es uzskatu, ka kopumā rezultāts ir labs,” atzina Jermoloviča.
Viņa arī pavēstīja, ka RTAB šā gada budžets ir 1,6 miljoni latu, no tā mārketinga aktivitātēm plānots tērēt pusi jeb 800 tūkstošus latu.
Jermoloviča pastāstīja, ka nākamgad birojs prasa nedaudz lielāku finansējumu, jo notiks regate “The Tall Ships Races 2013”. “Šāda veida pasākums bija Rīgā pirms desmit gadiem un nākamgad būs vēlreiz. Mēs esam šā pasākuma organizatori. Tā kā tur ir daudz un dažādi pasākumi – sākot no kuģu apkalpošanas un beidzot ar komandu uzņemšanu, sporta spēlēm, diplomiem, papildu materiālu drukāšanu un portāla papildināšanu un tā tālāk –, tad esam arī paprasījuši papildu budžetu. Taču pagaidām tas nav apstiprināts, tas notiks tikai decembrī,” viņa teica.
RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs. Birojs par savas darbības un radītā Rīgas zīmola vadmotīvu izvirzījis principu “Labi rīdziniekam – labi tūristam”. RTAB nodibināts 2009.gada oktobra beigās. Tā dibinātāji ir Rīgas dome (70%), aviosabiedrība “airBaltic” (10%), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (10%) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (10%).