Rīgā tāpat kā Ženēvā iekrāsos joslu riteņbraucējiem 0
Pagājušajā nedēļā Rīgas domē (RD) velosipēdisti, atbildīgās amatpersonas un nozares eksperti diskutēja par to, kā veidot galvaspilsētu velosipēdistiem draudzīgāku. Bez veloceliņiem Rīgā joprojām palikušas veselas apkaimes, un pat pilsētas centrā velobraucējiem, gājējiem un autovadītājiem nav ierādīta katram sava vieta.
Kā vienkāršāko un lētāko risinājumu velosatiksmes organizēšanai Rīgas ielās pilsētplānošanas speciālists Toms Kokins piedāvā izveidot rekomendējošās velojoslas. Tas nozīmētu īpašu marķējumu ielu malās, kas, pretēji veloceliņiem, neiezīmētu tikai velosipēdistiem paredzētu zonu, bet gan vienkārši atgādinātu pārējiem satiksmes dalībniekiem, ka šo telpu lieto arī velosipēdisti. Ieceres autori aprēķinājuši – lai Rīgas vēsturiskais centrs un radošie kvartāli no Kalnciema ielas līdz VEF rūpnīcai kļūtu draudzīgāki velobraucējiem, šādu joslu iekrāsošanai un apmaļu nolīdzināšanai būtu nepieciešami tikai aptuveni 300 000 latu. Turklāt T. Kokins izpētījis, ka autotransporta un gājēju satiksmi tas īpaši neapgrūtinātu. Izmantojot ļoti vienkāršu uzskates līdzekli – sniega kupenas ielu malās ziemā –, viņš rāda, ka Rīgas ielās ir zonas, ko atvēlot riteņbraucējiem, satiksmes intensitāte gandrīz nebūtu jāierobežo.
RD Satiksmes departamenta speciālists Jānis Andiņš informē – lai paplašinātu veloceliņu tīklu pilsētā, jau top būvprojekts jaunam celiņam gar Daugavas krastu no Rīgas centra uz Dārziņiem. Plānots pabeigt arī veloceliņu no Vecmīlgrāvja uz Vecāķiem. Savukārt pēc velobraucēju ierosinājuma diskusijas laikā nolemts RD veidot darba grupu, lai izstrādātu pilotprojektu Rīgas centra pieejamības veicināšanai velosipēdistiem. Tam iecerēts izvēlēties Brīvības ielu, kur brauktuves malās varētu izveidot pirmo marķējumu, atgādinot par velosipēdistiem kā pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem.
Iedzīvotāji arī rosināja tā vietā, lai meklētu finansējumu ārpusē, daļu no jau esošā satiksmes departamenta budžeta novirzīt velosatiksmes sakārtošanai. Ņemot vērā arvien pieaugošo velotransporta nozīmi pilsētā, viņi aicināja vismaz vienam departamenta darbiniekam uzdot par pienākumu strādāt pilnu slodzi velosatiksmes sakārtošanai.
Pieejamāks velosipēdistiem kļūs arī pilsētas sabiedriskais transports. SIA “Rīgas satiksme” vadītājs Leons Bemhens apgalvo, ka jau drīzumā uzņēmums atcels ierobežojumus velosipēdu pārvadāšanai transportā, kas noteica, ka tiem jābūt iesaiņotiem. Turpinot pērn uzsākto, šogad pilsētas ielās uzņēmums uzstādīs arī desmit jaunas velonovietnes.
Lai rīdziniekiem, atstājot savus braucamrīkus pilsētas ielās, vairs nebūtu jābaidās no garnadžiem, plānots palielināt novērošanas kameru skaitu pilsētā. Pašlaik Rīgas municipālās policijas vadības centrs novēro visu vecpilsētu un zādzības tur vairs nav iespējamas. Šogad plānots tādu pašu novērošanu nodrošināt Kronvalda parkā un visā bulvāru rajonā, bet vēlāk arvien tālāk no centra arī citur.
Uzziņa Vismaz trīs reizes nedēļā 8% rīdzinieku pārvietojas ar velosipēdu, 62% ar sabiedrisko transportu, bet 30% – ar personisko auto. 2011. gadā Latvijā bojā gājuši 15 velosipēdisti un 450 ievainoti, tostarp Rīgā bojā gājuši pieci un ievainoti 209. Šogad Latvijā bojā gājuši jau četri velosipēdisti. |