Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Rīgā sāk kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi 0

Rīgā, 4.trolejbusu maršrutā, sākuši kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, aģentūru LETA informēja SIA “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartaševiča.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Uzņēmums ūdeņraža ražošanas, uzpildes un uzglabāšanas staciju, kas atrodas Rīgā, Vienības gatvē 6, ekspluatācijā nodeva pērnā gada decembrī. No marta sākuma tā darbojas testa režīmā.

Pēc uzņēmuma valdes locekļa Jāņa Golubeva paustā, februāra vidū uzņēmumā bija ieradušies firmas “Nel Hydrogen” pārstāvji no Dānijas, lai veiktu pēdējos iekārtu salāgošanas darbus un patlaban ir uzsākts stacijas darbs testa režīmā, kura laikā notiek arī trolejbusu uzpilde ar ūdeņradi un tiek veikti pasažieru pārvadājumi, izmantojot ūdeņraža dzinēju.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pirmie testa rezultāti ir veiksmīgi un redzam, ka visas iekārtas darbojas, taču vēlamies būt 100% droši, ka viss darbojas nevainojami, tāpēc veiksim atkārtotus testus. Ceram, ka process būs veiksmīgs un tuvāko mēnešu laikā stacija uzsāks savu darbu pilnībā,” sacījis Golubevs.

Izmantojot ūdeņradi, trolejbusi var nobraukt līdz 150 kilometriem, savukārt viena trolejbusa uzpilde ar ūdeņradi aizņem līdz 10 minūtēm.

Kopumā uzņēmuma rīcībā ir 10 ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi.

Kā ziņots, ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība tika uzsākta 2017.gada maijā un sākotnēji bija plānots, ka projekts tiks pabeigts līdz 2018.gada beigām. Projekts ir starptautisks un tajā piedalās seši partneri no trim valstīm – Latvijas, Igaunijas un Nīderlandes.

Tā kā visiem projekta partneriem tika konstatēts projekta izpildes kavējums, pērn 26.februārī projekta uzraudzības aģentūra “Inovation and Networks Excevative Agency” apstiprināja Granta līguma grozījumus, kas paredz pagarināt projekta ieviešanas termiņu līdz 2020.gada 30.jūnijam.

“Latvijā projekta aizkavēšanās no sākotnēji noteiktajiem termiņiem konstatēta ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības un ekspluatācijā nodošanas procesā un transportlīdzekļu izmēģinājumu testos,” norāda uzņēmumā.

Projekta kopējās izmaksas plānotas 16,1 miljons eiro, no kuriem 50% līdzfinansē Eiropas savienība. Izmaksās ietverta arī trolejbusu iegāde.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.