Cadillac Fleetwood V8 All Weather Phaeton

Rīgā restaurēts Kārļa Ulmaņa limuzīna dvīņubrālis 0

Aizvadītā gada nogalē Rīgas Motormuzejā pabeigti un apmeklētāju vērtējumam nodoti divi pagājušā gada nozīmīgākie restaurācijas projekti: BMW 326 (1938.g.) un reprezentācijas auto Cadillac Fleetwood V8 All Weather Phaeton (1930.g.) kabrioleta no jauna izgatavotā jumta mīkstā daļa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Šie abi spēkrati ir tapuši muzeja restaurācijas darbnīcā. Restaurācijas procesus jau kopš muzeja pirmās pastāvēšanas dienas vada Gunārs Dortāns.

BMW 326 restaurācija

CITI ŠOBRĪD LASA

Gandrīz gadu muzeja darbnīcās tika renovēts 1938. gadā Rīgā oficiālajā BMW dīlera salonā iegādātais spēkrats – BMW 326.

Auto ir teju vienīgais 1920. un 1930.gadu Latvijā iegādātais un lietotais auto, kas oriģinālā un nenolietotā stāvoklī saglabāts līdz mūsdienām. Virsbūvei par 75% saglabājies oriģinālais krāsojums, kas restaurācijas procesā bija jāatbrīvo no vēlāk uzklātiem diviem krāsu slāņiem. Salona tapsējums un daudzās interjera sīkdetaļas bija saglabājušās labā stāvoklī, turklāt restaurētajam auto bija orģināla balstiekārta un motors.

Restaurācijas procesā tika atjaunots virsbūves krāsojums no auto priekšdaļas līdz priekšējām durvju ailēm, kā arī novērsti atklātas liesmas radītie bojājumi motortelpā, akumulatora skābes noplūdes radītā korozija, kā arī dažādi laika gaitā radušies defekti. Papildus veikta netīrumu slāņu un rūsas tīrīšana no visām automobiļa detaļām. Auto uzstādītas oriģinālas un mazlietotas 1930.gadu Continental riepas, atbilstoši rūpnīcas katalogam.

BMW restaurācijas projekta galvenais virzītājs – restaurators Ivars Dortāns norāda: “Pateicoties restauratoru profesionalitātei, pacietībai un mūsdienu tehnoloģiju iespējām, ir sasniegts ļoti labs rezultāts. Tomēr vienmēr var tiekties uz ideālāku rezultātu, kas tiek sasniegts, veicot skurpulozu spēkrata zinātnisko izpēti un minētā laikmeta tehnoloģiju analīzi.”

Cadillac kabrioleta jumta atjaunošana

Otrs nozīmīgs restaurācijas projekts, kas pērn īstenots motormuzeja restaurācijas darbnīcā, ir prezidenta Kārļa Ulmaņa auto dvīņubrāļa 1930.gadu reprezentācijas limuzīna Cadillac Fleetwood V8 All Weather Phaeton jumta mīkstās daļas atjaunošana. Lai gan savu debiju auto piedzīvoja muzeja atklāšanā 2016.gada 1.jūlijā, līdz pilnīgi pabeigtam auto pietrūka svarīgs restaurācijas posms – mīkstā jumta atjaunošana, atbilstoši 1920-to gadu tehnoloģijām un materiāliem. Tagad auto jau atgriezies ekspozīcijā un aplūkojams ar paceltu atjaunoto jumtu.

Reklāma
Reklāma

Kopumā motormuzeja speciālisti atzīst, ka Cadillac atjaunošana bija viens no izaicinošākajiem muzeja restaurācijas projektiem pēdējā desmitgadē, kas iesākās ar sarežģīto auto transportēšanu no Kalifornijas, ASV uz Latviju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.