Rīga piesaka ambīciju kļūt par reģiona līderi graudu pārkraušanā 0

Šī gada septembrīRīgas ostā pārkrauti 460 tūkstoši tonnu labības produktu, kas ir jauns graudu kravu rekords viena mēneša ietvaros. Pavisam kopā2020. gada deviņos mēnešos Rīgas ostas uzņēmumi pārkrāvuši 1 971,7 tūkstošus tonnu lauksaimniecības produktu, kas ir par 27,4% vairāk nekā šajā periodā pērn.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Izdevīgais ģeogrāfiskais novietojums, ostas uzņēmumu ieguldījumi terminālu attīstībā un kompetence beramkravu apstrādēļāvuši ne vien veiksmīgi konkurēt, bet arīpieteikt ambīciju kļūt par reģiona līderi graudu pārkraušanā.

“Galveniekonkurences priekšnoteikumiir pietiekams dziļumslielo kuģu uzņemšanai, kā arī attīstīta dzelzceļa infrastruktūra, kas ļauj ātri pieņemt un apstrādāt gan graudu kravas no visiem Latvijas reģioniem, gan tranzītkravas. Nozīmīgu lomu spēlē arī ostas termināļuattīstītā infrastruktūra ar pietiekamām lauksaimniecības kravu pieņemšanas, uzglabāšanas un pārkraušanas jaudām,”norāda“KSTerminal”, viena no Rīgas ostas lielākajiem lauksaimniecības kravu pārkraušanas uzņēmumiem, valdes priekšsēdētājs Ēriks Cešeiko.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Šī gada graudu sezona sākusies dinamiski. Pašreiz esam pārkrāvuši jaugandrīz 200 tūkstošus tonnu graudu, kas ir labākais rezultāts visā mūsu uzņēmuma graudu kraušanas vēsturē. Lielākā daļair Latvijas graudu audzētāju produkcija, ko saņemam ar autotransportu no Zemgales lauksaimniekiem, bet ir arī graudi no Latgales, kastiek piegādāti pa dzelzceļu, kā arīlabības kravas no Lietuvas. Mūsu lielākā priekšrocība graudu tirgū ir piestātņu, pie kurāmvaram apkalpot lielākos kuģus, kas ienāk Rīgas ostā, dziļums. Mūsu terminālis atrodas Daugavas kreisajā krastā un ir visvieglāk sasniedzams tieši graudu ražotājiem no Zemgales – Latvijas “maizes klēts””.

Kopā Rīgas ostā graudus pārkrauj 12 termināļos, kas piegādātājiem ir ērti pieejami abos Daugavas krastos.

Septembris Rīgas ostā bija veiksmīgs mēnesis arī citām kravu grupām. Konteinerkravu apgrozījums, salīdzinot ar augustu, ostā pieaudzis par 3%. Mēneša griezumā konteineri Rīgas ostā bija otrā lielākā kravu grupa, bet trešajā vietā ierindojās kokmateriālu kravas. “Kravu konjunktūra Rīgas ostā mainās. Pēdējos gados ir sarucis fosilo energoresursu (ogļu un naftas produktu) kravu apjoms, bet citās kravu grupās – lauksaimniecības kravu, kokmateriālu un konteinerkravu segmentos, vērojama stabilitāte vai pieaugums. Ostā vairāk ir Latvijas izcelsmes kravu un konteinerkravu, kas ir laba tendence” norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

“Rīgas ostas un tās terminālupriekšrocība ir spēja ātri pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem. Ja kādas kravu grupas ģeopolitisko vai tirgus apstākļu dēļ samazinās, tas nebūt nenozīmē, ka ostas termināļi stāv tukši, vai osta beidz darboties,” tā A.Zeltiņš.

Publikācija tapusi sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.