Foto-Zigfrīds Dzedulis

Kazahietes mīl “Dzintaru” 0

Latvijas paviljonā strādājošajiem jautāju, kas piesaista apmeklētāju uzmanību – tehnoloģijas, piemēram, ar ūdeņradi darbināmās lokomotīves prototips vai tranzīta un loģistikas nozare, kurai veltīta šī nedēļa. Viņi teic, ka uzmanību pievērš arī lokomotīvei un nozarei, sevišķi tad, ja starp apmeklētājiem ir tehniski izglītoti ļaudis vai tādi, kuri paši strādā kādā no šīs nozares uzņēmumiem.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Bet kazahu sievietes visvairāk pievelk paviljona veikaliņš. Vidējās un vecākās paaudzes dāmas vilina uzņēmuma “Dzintars” ražotā parfimērija. “Pavisam noteikti pirmajā vietā ir “Dzintars”. Šim zīmolam nekādi paskaidrojumi nav vajadzīgi,” atzīst veikaliņa pārdevējs Ulvis Roze. “Sevišķi pieprasītas ir “Dzintarā” ražotās smaržas “Rīdzinieces noslēpums” un “Rīgas ceriņi”. Tāpat uzmanību piesaista mūsu rokassprādzes, gredzeni un citas rotaslietas. Tiesa – vairāk patīk tās, kas lielas un spīdīgas.”

Ulvis Roze piebilst, ka paviljona apmeklētājiem garšojot mūsu maltā un kafijas automātos vārītā pupiņu kafija. Gan izstādes teritorijā, gan Astanas tirdzniecības centros lielākoties ir nopērkama tikai beznosēdumu kafija, bet arī pēc tās pieprasījums nav pārāk liels. Iespējams, tas izskaidrojams ar to, ka kazahi līdz šim lielākoties dzer tēju, tāpēc malto pupiņu kafijas garšu vēl nav sajutuši.

CITI ŠOBRĪD LASA
Arī Lietuvas paviljonā strādājošā Anastasija Pidika atzīst, ka viņu paviljona apmeklētāji mazāk interesējas par enerģētiskām vai enerģiju taupošām jaunām idejām, kurām būtībā veltīta šī vērienīgā starptautiskā izstāde. Piemēram, par koģenerācijas staciju, kas elektrības un siltuma ražošanai izmanto sadzīves atkritumus un kādas Kazah­stānā vēl nav. Toties vairāk par Lietuvā ražotām pārtikas un mājsaimniecības precēm, kas piedāvātas viņu veikaliņā. Arī pats pārliecinos, ka izstādi, kas aizņem 24 hektārus, kurus izstaigāt vienā dienā diezin vai ir iespējams, apmeklētāju pulkā lielākoties ir ģimenes ar bērniem, gados jauni ļaudis, kuri diezin vai alkst vispirms uzzināt par kādiem enerģiju taupošiem projektiem.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.