Rēvalds: Visas stāvvietas Rīgas centrā ir reāli elektromobiļu pārpildītas; Vecrīgā vispār par velti “nomet” pie dzīvokļa 0
Elektroauto kļūst arvien pieprasītāki, jo tiem nav nepieciešama degviela, un to uzturēšana ir vienkāršāka, pateicoties mazākam kustīgu detaļu skaitam. Elektroauto īpašniekiem ir arī izdevīgi tādā ziņā, ka, piemēram, Rīgā, pilsētas centrā, ir pieejamas bezmaksas stāvvietas, iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas, un tiem ir mazāki nodokļi. Šiem ieguvumi padara elektriskos transportlīdzekļus īpaši pievilcīgus.
“Bet – vairs tie nav ērti. Diemžēl es arī esmu viens no tiem, kas, ejot darīšanās, pie iespējas mēģina pilsētas centrā novietot auto ielas malu stāvvietās, bet visas tās vietas, kur vēl dažus gadus atpakaļ varēja novietot, šobrīd ir reāli ar elektroauto pārpildītas,” tā jauno problēmu TV24 raidījumam “Preses klubs” ieskicē Māris Rēvalds, “Veselības centrs 4” valdes priekšsēdētājs.
Tā, protams, ir viena no tām ērtībām, ko izmanto elektromobiļu īpašnieki, bet Rēvalds vērš uzmanību uz vēl kādu faktu: “Pirkšanas brīdī tas ir dārgāks. Pēc maniem aprēķiniem, ja gadā nobrauc vismaz 20 000 vai 25 000 kilometru, tad atmaksāšanās sākas kaut kad pēc pieciem gadiem, un arī pie nosacījuma, ja vēl ir iespēja šo mašīnu pārdot!”
Elektromobiļiem ir lielas problēmas ar sekundāro tirgu, un ir jautājums, vai tās varēs pārdot tad, kad akumulatori būs beiguši funkcionēt – ir vajadzīga milzīga investīcija, lai mašīnu tad turpinātu ekspluatēt. Rēvalds pagaidām nezina, kā šis jautājums risināsies tālāk.
“Tā kā zināmā mērā elektromobiļu īpašnieki riskē ar sekām, un kopumā viņi maksā vairāk. Veids, kā atgūt investīcijas, ir – taupīt laiku, pirmkārt, un izmantot sabiedriskā transporta joslas, kamēr pa tām tos vēl laiž, un otrs – pēc izmantot bezmaksas stāvvietas. Vecrīgā aprēķins ir samērā vienkāršots – tur visdārgākā stāvvietas pilsētā, tur, novietojot auto, ir sajūta, ka tu esi kaut kādā vienā kaut ko atpelnījis,” smejas Rēvalds.
Vecrīgas iedzīvotājiem, kas tur dzīvo, ir tā privilēģija nosviest pie mājas mašīnu un nemaksāt par to neko, – reāls bonuss! Bet kādā brīdī tam ir jābeidzas, jo šobrīd tehniski ir palicis grūti – Vecrīgas ielu malas ir pilnas ar elektromobiļiem, novērojis Rēvalds.