Repšes partija aicina atjaunot autoceļu fondu 16
Runājot par ceļu sakārtošanu nākamajā Eiropas Savienības (ES) plānošanas periodā, Rihards Pīks piektdien pieteica partijas “Latvijas attīstībai” politisko iniciatīvu: “Atcerieties, kādreiz bija tāds Autoceļu fonds. Tas tika likvidēts, jo Finanšu ministrija grib, lai visa nauda ienāk tās kontrolē un lai tā to varētu pārdalīt. Līdzīgi arī Kultūrkapitāla fondā līdzekļi ienāca no azartspēlēm, alkohola un cigaretēm. Budžets ieguva, bet tik un tā visiem nepietika un katru gadu notika stumdīšanās ap to. Ja fondā ir iezīmēts nodoklis no degvielas, tad precīzāk varētu plānot līdzekļus tajā. Mūsu partijas priekšlikums ir atjaunot ceļu fondu!” To Pīks pauda piektdien Preiļos “Latvijas Avīzes” (LA) publiskajā diskusijā “Kā Eiropas nauda attīstīs reģionus?”.
Atgādināts, ka šo autoceļu fondu savulaik pašreizējais partijas līderis Einars Repše nolikvidēja, Rihards Pīks attrauca, ka “Repšes kungs ir labojies un tagad atbalsta autoceļu fonda atjaunošanu”.
Vēl diskusijā piedalījās Latvijas Reģionu apvienības pārstāvis – Preiļu novada domes priekšsēdētājs Aldis Adamovičs, Rēzeknes domes deputāts, Rēzeknes augstskolas rektors Edmunds Teirumnieks (Nacionālā apvienība) un 11. Saeimas deputāts Valdis Dombrovskis (“Vienotība”). Pēdējo aicināju izteikt savu viedokli par šo “Latvijas attīstībai” iniciatīvu.
“Ceļu fondu neviens nekad nav likvidējis. Tas ir mīts, ko izplatījis Šlesers. Valsts budžeta programma “Autoceļu fonds” vienmēr ir darbojusies. Pašreiz valdība paredzējusi finansējumu autoceļu sakārtošanas programmā,” LA atbildēja ekspremjers Dombrovskis. Precizēju, ka ar Autoceļu fondu saprotam, ne tikai līdzekļu esamību ceļu remontiem, bet gan fiksētu procentu no degvielas akcīzes nodokļa.
“Ne valdība, ne koalīcija neplāno atjaunot Autoceļu fondu šādā izpratnē. Es drīzāk gan piekrītu Repšes kunga iepriekšējam viedoklim, ka fiksēts daudzums nav jānosaka. Runājot par iezīmēto finansējumu, skaidrs, ka šis finansējums tuvākajos gados būtiski pieaugs. Būtiskais jau nav specbudžets vai pamatbudžets, bet gan kāds finansējums tiek ceļiem. Kas liedza Kalvītim un Šleseram treknajos gados to atjaunot? Laikam jau kāds pamatojums tam bija,” uzskata Dombrovskis.