Tikai veikalu avīzes? 0
Tomēr pret šādām iniciatīvām iestājas Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), norādot, ka tas ierobežos mazo un vidējo tirgotāju konkurētspēju salīdzinājumā ar dominējošiem, kā arī liegs tirgotājiem izmantot lētāku reklāmas kanālu – veikala avīzes – un piespiedīs pirkt ļoti dārgo raidlaiku televīzijā un radio vai preses izdevumu piedāvātās reklāmas iespējas. Asociācijas biedri arī apelē pie otrreizējās pārstādes papīra izmantošanas savu reklāmas bukletu drukāšanai un pauž viedokli, ka šādi ierobežojumi samazinās gan pircēju plūsmu atsevišķos veikalos, gan samazinās darbavietas visos iesaistītajos uzņēmumos. LTA pat izstrādājusi pielāgotu versiju pastkastīšu uzlīmēm “Lūdzu nemest reklāmas, tikai veikalu avīzes!”. Tomēr, tā kā pamatā tieši veikalu avīzes visvairāk noslogo iedzīvotāju pastkastītes, īsti nav saprotams, kādu funkciju šādas uzlīmes varētu pildīt. Turklāt patērētāja brīvi izdarīta izvēle – nesaņemt savā pasta kastē komercinformāciju –, nevienu komersantu neierobežo piegādāt tos tiem, kuri to vēlas, kā arī izvēlēties citus reklāmas veidus, taču reklāmu sūtīšana piespiedu kārtā patērētāja gribu gan ierobežo.
Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas vadītāja Tekla Žabova atzinīgi vērtē kā LDDK, tā “RNP” iniciatīvas, tomēr uzsver, ka tās problēmu risina daļēji, jo rezultāta sasniegšanai svarīga ir visu reklāmas izplatīšanā iesaistīto pušu vienošanās par labas prakses principu ievērošanu.
“Latvijas Pasta” pārstāve Gundega Vārpa pauž, ka efektīvāk un ikvienam pastniekam uzskatāmāk būtu, ja uz pastkastēm atrastos viena parauga uzlīmes, kas jau no dizaina ļautu noprast, par ko tā informē, tomēr dažādu uzlīmju izvietošana un memoranda parakstīšana risinot neadresēto sūtījumu piegādi tikai daļēji: “Diemžēl pastkastītēs reklāmas materiālus ievieto ne tikai reģistrēti pasta nozares uzņēmēji, bet arī nelicencētas personas, kas diez vai ievēros jebkādus nosacījumus, par ko vienojušies nozares oficiālie spēlētāji.”