Foto – Fotolia

Tikai uz papīra 0


Portāla “Mammamuntetiem.lv” vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa uzskata, ka, lai arī likumu pilnveidošana ir laba lieta, nereti tie skaisti skan tikai uz papīra. “Lai kādi būtu rakstītie likumi, vecākiem ir jāskaidro bērnam reklāmu būtība un mērķis, izmantotie izteiksmes līdzekļi un mārketinga triki, lai par šīm lietām izpratne veidojas jau no mazām dienām. Ir aplami iedomāties, ka viņi ir pārāk mazi, lai to saprastu, tāpēc ir svarīgi skaidrot, ka TV ekrānos redzētais ne vienmēr ir patiesība un reklamētais produkts – ne vienmēr kaut kas labs un vērtīgs. Tas pats attiecas uz reklāmas sižetu un ģimenes atainošanu tajā – bez šaubām ir labi, ja tiek domāts par ģimenes autoritātes un vērtību stiprināšanu sabiedrībā, taču galvenais autoritātes un vērtību stiprinātājs bērnam ir paši vecāki.”

Reklāma
Reklāma

Uzziņa

Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Ko likums aizliedz Latvijā veidotās/izplatītās reklāmās:

vardarbības un kara propagandu;

paust diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelšanās, mantiskā stāvokļa vai citu apstākļu dēļ;

CITI ŠOBRĪD LASA

izmantot baiļu vai māņticību radīto ietekmi;

izmantot personas uzticēšanos un viņa pieredzes vai zināšanu trūkumu;

izmantot vai citādi pieminēt fizisko personu vai tās īpašumu bez šīs personas piekrišanas;

nomelnot, noniecināt vai izsmiet citu personu, tās darbību, nosaukumu, preces vai pakalpojumu, preču zīmes;

atdarināt cita reklāmas devēja tekstu, lozungu, vizuālo tēlu, skaņu un citus speciālos efektus bez tā piekrišanas vai arī veikt citāda veida darbības, kas var izraisīt neskaidrības vai maldināt reklāmas devēju, reklamējamām precēm vai pakalpojumiem;

izmantot bērnu dabisko paļāvību vai pieredzes trūkumu;

izmantot bērnus alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu reklāmā;

bērniem paredzētās reklāmās aizliegts vērst uzmanību uz to, ka konkrētu preču vai pakalpojumu iegāde rada fizisku, sociālu vai psiholoģisku pārākumu pār vienaudžiem vai ka attiecīgās preces trūkums izraisa pretēju rezultātu;

bērniem paredzētajās reklāmās aizliegts attēlot bērnus bīstamās situācijās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.