Kritērijus nosaukt grūti 0
Latvijas reklāmās iekļauto saturu savas kompetences ietvaros kontrolē dažādas iestādes un prasības, kas attiecas uz patērētājiem adresētu reklāmu, papildus Reklāmas likumam ir noteiktas arī Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā. PTAC ir tikai viena no iestādēm, kas uzrauga reklāmās iekļauto saturu. Tāpat ar to nodarbojas Konkurences padome un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, bet zāļu reklāmas jomā – Veselības inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests.
Pēdējā gada laikā PTAC izskatījis trīs normatīvajiem aktiem neatbilstošus reklāmas gadījumus, par kuriem uzlikti naudassodi, informē PTAC pārstāve Vineta Ore. Konkrētie pārkāpumi skāra alkohola neatbilstošu reklamēšanu un iepriekš minēto gadījumu par nesaskaņotu viedokļa iekļaušanu reklāmā.
LRA vadītāja B. Liepiņa atzīst, lai arī reti, bet nepieciešamajos gadījumos komersants saņem brīdinājumu par normu neievērošanu, tāpēc uzraudzības iestāžu darbs nav tikai teorētisks. Jautājums tikai paliek par to, pēc kādiem kritērijiem būs iespējams novērtēt, vai reklāma diskreditē ģimenes vērtību vai ne. Gan LRA pārstāve, gan deputāte I. Bite norāda, ka tas ir jāatstāj attiecīgo iestāžu ziņā, taču arī PTAC konkrētus kritērijus nevarēja nosaukt. I. Bite norāda, ka likuma pantā lietotais vārds “diskreditēšana” nebija viņas izvēle. Viņasprāt, reklāmas elementi, pēc kuriem varētu spriest par tās neatbilstību, varētu būt “pat ne tiešos vārdos lietota apsaukāšanās. Tā var būt iespaida radīšana, ka paaudžu konflikts ir nepārvarams vai atainota situācija, kurā viena cilvēka vērtība ir mazāka par otru – kaut vai runājot par sieviešu un vīriešu attiecībām”.