Reklāmā ar likumu sargās ģimenes vērtības. Kas mainīsies, skaidro grozījumu autori un reklāmisti 0
Saeima pieņēmusi izmaiņas Reklāmas likumā, pastiprinot normu, kas noteic, lai bērniem paredzētajā reklāmā ģimene un cilvēku attiecības tiktu attēlotas ar cieņu, nevis atainojot paaudžu konfliktus vai samazinot un diskreditējot ģimenes autoritāti.
Līdzšinējā Reklāmas likuma redakcija bērniem paredzētajā reklāmā liedza “ietvert mudinājumu vai mudināt uz agresivitāti un vardarbību, diskreditēt vecāku, aizbildņu un pedagogu autoritāti”. Jaunajā redakcijā – aizliegts “ietvert mudinājumu vai mudināt uz agresivitāti, vardarbību vai seksuālām darbībām, diskreditēt vecāku, ģimenes, aizbildņu un pedagogu autoritāti”.
Viens mazs akmentiņš
“Nereti TV ekrānos redzam reklāmas, kurās jaunākā paaudze tiek pretnostatīta vecākajai, atainojot paaudžu konfliktus pārspīlētā un pat sarkastiskā gaismā, izsmejot vienas vai otras sabiedrības daļas īpatnības,” kritizē viena no grozījumu iniciatorēm Latvijas Reģionu apvienības deputāte Inga Bite. Nenoliedzami starp paaudzēm pastāv atšķirības, taču tās būtu jāataino cieņpilni, lai negrautu ģimenes vērtību sabiedrības acīs. “Ja mums jau reklāmās no paša sākuma iepotē, ka viņi [vecvecāki] ir novecojuši, neko nesaprot un neko nezina, tad mēs tā arī pret viņiem izturamies.” Tiesa, deputāte konkrētas reklāmas, kurās šādi grāvušas ģimenes vērtības, nosaukt nevarēja.