Foto: SHUTTERSTOCK

Iedzīvotāji arvien vairāk seko līdzi elektrības izmaksām 0

Mājsaimniecības arvien biežāk maina elektroenerģijas tirgotāju vai pakalpojuma veidu, kas nozīmē, ka cilvēki arvien vairāk seko līdzi pakalpojuma izmaksām, intervijā aģentūrai LETA teica Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes priekšsēdētājs Rolands Irklis.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas
Elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām Latvijā tika atvērts 2015.gadā. Irklis teica, ka pēdējos gados tas noteikti ir aktivizējies.

Viņš skaidroja, ka 2015., 2016. un varbūt arī 2017.gads vēl bija klusāks, jo alternatīvie elektrības tirgotāji nebija īpaši pamanāmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

“2018.gadā tirgū sevi ļoti skaļi pieteica “Tet”, bet 2019.gadā beidzot mājsaimniecību tirgū ienāca arī “Enefit”, kas ir otrs lielākais elektrības tirgotājs juridisko personu segmentā.

Tādēļ var teikt, ka mājsaimniecību tirgus ir izkustējies būtiski un lietotāji tiešām salīdzinoši daudz maina pakalpojumu sniedzējus,” stāstīja Irklis, skaidrojot, ka 2018.gadā mājsaimniecību segmentā 6% un juridisko personu segmentā 18% klientu mainīja elektrības pakalpojumu sniedzēju.

LA.LV Aptauja

Vai seko līdzi elektrības izmaksām mājās?

  • Jā, cenšoties arī ierobežot patēriņu
  • Nē, man nav laika par to uztraukties

Kā vēl vienu pozitīvu tendenci elektrības tirgū, Irklis norādīja to, ka arvien mazāk mājsaimniecību ir palikušas pie tā saucamā universālā pakalpojuma, kam automātiski tika pieslēgtas 2015.gada 1.janvārī, atveroties tirgum.

Viņš stāstīja, ka 2019.gada trešajā ceturksnī šādu mājsaimniecību skaits samazinājās zem 40%.

“Tas ir labs rādītājs, un mēs ceram, ka šis skaits turpinās sarukt, jo universālā pakalpojuma cena nav tā izdevīgākā un citi piedāvājumi ir izdevīgāki,” teica Irklis, piebilstot, ka līdz ar to mājsaimniecības ne vienmēr maina tirgotāju, bet paliek pie “Latvenergo” tirdzniecības uzņēmuma “Elektrum”, mainot piedāvājumus.

Tas nozīmē, ka cilvēki arvien vairāk seko līdzi, cik kas maksā, uzsvēra SPRK padomes priekšsēdētājs.

Viņš norādīja, ka iepriekšējo pasivitāti, paliekot pie universālā pakalpojuma, varēja skaidrot arī ar to, ka kopš 2015.gada elektrības cena, tostarp universālajam piedāvājumam, bija krītoša.

Vairumtirdzniecības cenas zemāko punktu sasniedza 2017.gadā, un mājsaimniecības to redzēja vēl arī 2018.gada rēķinos.

“Savukārt tālāk elektrības cenas sāka augt, tostarp 2019.gadam bija diezgan ievērojams universālā pakalpojuma cenas pieaugums. Iespējams, arī tādēļ mājsaimniecībās sāka aktīvāk pētīt, kā samazināt rēķinus, jo, kamēr cena krīt, tikmēr mēs par saviem rēķiniem tik daudz neuztraucamies,” teica Irklis, piebilstot, ka tādēļ arī elektrības cenu svārstības spēlēja par labu tam, lai lietotāji kļūtu aktīvāki.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.