Kaspars Zāle
Kaspars Zāle
Foto – Aija Kaukule

Pašlaik noslēgumam tuvojas Kaspara pirmā sezona Dailes teātra štata aktiera statusā. Viņa repertuārā šobrīd ir gan loma bērnu izrādē „Pīters Pens”, neskaidras morāles jauneklis Regnāra Vaivara iestudētajā „Pusslepkava”, loma Dmitrija Petrenko režisētajā izrādē „Čuhņas jociņi”. „Dailē pastrādāju jau 4. kursā, kad meistars Gruzdovs šeit iestudēja Petra Zelenkas ekscentrisko darbu „Vau!”. Es nešķiroju – labais varonis vai sliktais – patiesībā nav melno un balto. Tēlu veido tu pats, un mūsu meistars Gruzdovs vienmēr mācīja – tev tas ir jāiemīl, lai kāds tas būtu. Viņā ir jāatrod labais. Tev jābūt savas lomas advokātam. Lomā ir viena daļa no tevis paša. Tu nevari radīt lomu, domājot, ka esi slikts. Katram varonim, viņa rīcībai ir sava loģika.” 1

Šobrīd jaunais aktieris cītīgi gatavojas jaunam izaicinājumam – pirmoreiz mūžā galvenajai lomai uz lielās zāles skatuves. Komēdiju meistaru Reja un Maikla Kūniju situāciju komēdijā „Reāli sliktie puiši” meistarstiķi Kaspars sauc par īstu aktiermeistarības sportu. „Man patīk gan lielā zālē, gan mazas spēles telpas. Tomēr skaidrs, ka lielajā zālē ir cita specifika, cita spēles maniere. Tur, piemēram, vairs nevar runāt intīmā balsī – skatītājiem tevi vienkārši ir jāsadzird. Patiesībā gan skaļa balss ir viens no maniem trumpjiem. Aktieriski situāciju komēdija ir ļoti sarežģīts uzdevums. Īsts teātra sports. Katram no varoņiem ir savs stāsts, un tie norisinās paralēli, bet tev jāspēj orientēties situācijā. Mans varonis ir tāds „reāli labais” puisis – darbspējīgs vīrietis, tikko apprecējies, nostabilizējies labā darbā. Tikpat labi tas varētu būt vidusmēra latvietis, paņēmis kredītu bankā, uzcēlis māju, sāk jaunu dzīvi. Tomēr viņam ir brālēni, rodas konflikta situācija. Man pašam ir trīs brāļi, un trīs brālēni – situācija kaut kādā ziņā ir labi pazīstama. Patiesībā jau stāsts jau par sirsnību, ģimeni – ir jāpārvar zināmās grūtības, lai saprastu, ka galvenais ir mīlestība. Tas viss kārtīgā britu absurdā humora mērcē.”

Arhitekts un amata meistars, pieredze un izglītība – vai šis savienojums nelaupa jaunā iesācēja jūsmu? Kaspars pasmaida – „Naivums jau nepazūd. Bez naivuma un cerības nebūtu prieka par to, ko daru. Te nedarbojas aprēķins – tagad pakāpšos uz savas sūrās dzīves pieredzes, pragmatiski izmācīšos par aktieri, un tad strādāšu Dailē. Šeit viss notiek no jauna. Te viss ir izaicinājums. Cita vide, citi apstākļi. Protams, ir jācīnās par sevi. Tomēr es nemitīgi nedomāju par to, ka man tagad sevi jāpierāda un vēlreiz jāpierada. Tā pazustu brīvība. Esmu procesā, kurā meklēju un atrodu jaunas lietas sev. Tas ir azarts. Līdz šim esmu iemācījies saprast to, ko nozīmē strādāt, un tas, protams, palīdz. Varbūt nāku ar lielāku dzīves pieredzi nekā parasti jaunie aktieri. Varbūt tas dod kādu plusu, strādājot pie tēla. Esmu daudz mācījies – 2. vidusskolā, Rīgas amatniecības skolā, Rīgas Tehniskajā universitātē un aktieru kursā – tagad izbaudu darbu. Protams, skatos, kā strādā pieredzējušie kolēģi. Man viņi visi ir paraugi, mācos no visiem, paņemu kaut ko, kas noder. Tas ir aizraujošs process. Tāpēc man nav viena favorīta, kuram sekotu. Tāpat kā nav sapņu lomu Skolā reiz bija uzdevums uzrakstīt sapņu lomas, bet es nevarēju no visām izvēlēties – ir tik daudz ģeniālu darbu, tēlu, kurus gribētu spēlēt. Man patīk, ka mani noliek fakta priekša. Tad ir interesanti. Ir izziņas process. Svarīgākais, lai tev būtu interese par tēlu, lomu. Lai būtu azarts. Ja tā nav, tu nevarēsi izveidot neko – ne mazu, ne lielu.”

Reklāma
Reklāma

Šobrīd jaunais aktieris cītīgi gatavojas jaunam izaicinājumam – pirmoreiz mūžā galvenajai lomai uz lielās zāles skatuves. Komēdiju meistaru Reja un Maikla Kūniju situāciju komēdijā „Reāli sliktie puiši” meistarstiķi Kaspars sauc par īstu aktiermeistarības sportu. „Man patīk gan lielā zālē, gan mazas spēles telpas. Tomēr skaidrs, ka lielajā zālē ir cita specifika, cita spēles maniere. Tur, piemēram, vairs nevar runāt intīmā balsī – skatītājiem tevi vienkārši ir jāsadzird. Patiesībā gan skaļa balss ir viens no maniem trumpjiem. Aktieriski situāciju komēdija ir ļoti sarežģīts uzdevums. Īsts teātra sports. Katram no varoņiem ir savs stāsts, un tie norisinās paralēli, bet tev jāspēj orientēties situācijā. Mans varonis ir tāds „reāli labais” puisis – darbspējīgs vīrietis, tikko apprecējies, nostabilizējies labā darbā. Tikpat labi tas varētu būt vidusmēra latvietis, paņēmis kredītu bankā, uzcēlis māju, sāk jaunu dzīvi. Tomēr viņam ir brālēni, rodas konflikta situācija. Man pašam ir trīs brāļi, un trīs brālēni – situācija kaut kādā ziņā ir labi pazīstama. Patiesībā jau stāsts jau par sirsnību, ģimeni – ir jāpārvar zināmās grūtības, lai saprastu, ka galvenais ir mīlestība. Tas viss kārtīgā britu absurdā humora mērcē.”
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.