Ražotāji nejūt produkcijas piegāžu izmaiņas saistībā ar “Maxima” boikotu 4
Lielākā daļa Latvijas pārtikas ražotāju nejūt produkcijas piegāžu izmaiņas tirdzniecības tīklam “Maxima” saistībā ar iedzīvotāju aicinājumiem boikotēt “Maxima” veikalus pēc traģēdijas Zolitūdē, pastāstīja aptaujātie uzņēmumu pārstāvji.
Maizes un saldumu ražotāja “Fazer Latvija” rīkotājdirektors Edmunds Jansons teica, ka pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās maizes “Maxima Latvija” veikalos nav mainījies. “Šobrīd nevaram apgalvot, ka pieprasījums pēc “Fazer Latvija” ceptās maizes veikalos “Maxima” pēc traģiskā notikuma būtu mainījies. Neesam pagaidām novērojuši, ka pircēju interese par mūsu cepto maizi būtu samazinājusies. Mēs piegādājam maizi veikaliem tādos pašos apmēros un tikpat bieži kā iepriekš,” sacīja Jansons.
Tam piekrīta arī alus darītavas “Aldaris” sabiedrisko attiecību konsultants Gunārs Klēģeris norādot, ka “Aldaris” no sadarbības partneriem, tostarp “Maxima Latvija”, nav saņēmis informāciju par “Aldara” produkcijas noieta izmaiņām. “Detalizētus mazumtirdzniecības pārdošanas datus apkopojam reizi mēnesī, atsevišķi operatīvie dati par pēdējo nedēļu mūsu rīcībā šobrīd nav. No klientiem īpašas indikācijas, kas liecinātu par krasām produkcijas noieta izmaiņām atsevišķās tirdzniecības vietās, līdz šim neesam saņēmuši,” sacīja Klēģeris.
Viņš arī piebilda, ka produkcijas noietu raksturo daudz dažādi faktori, piemēram, cenu akcijas, produkcijas novietojums, reklāmas intensitāte un citi faktori.
Savukārt maizes ceptuves “Lāči” Tirdzniecības un mārketinga daļas vadītājs Atis Blinds teica, ka ceptuve “Lāči” nav izjutusi būtiskas izmaiņas attiecībā uz produkcijas piegādi veikaliem “Maxima”. “Loģistikas apmēri ir pat nedaudz pieauguši, jo veikali pašlaik iepērk Ziemassvētku produkciju,” pastāstīja Blinds.
“Tā kā mūsu produkts “Maxima” veikalu plauktos ir pārstāvēts minimāli, būtiskas izmaiņas realizācijā nav vērojamas. Realizācijas tendences kopumā varēs novērtēt pēc ilgāka laika perioda. No kopējā “Liepkalnu” realizācijas apmēra “Maxima” veikalu tīklā realizētā produkcija veido mazu daļu. Piegādes apmērus neesam mainījuši, pircējam nelielos daudzumos ir pieejama “Liepkalnu” maize “Maxima” veikalos,” aģentūrai BNS sacīja maizes un konditorejas izstrādājumu ražotāja “Liepkalni” mārketinga vadītāja Ieva Zariņa, piebilstot, ka pieprasījuma izmaiņas pēc “Liepkalnu” produkcijas veikalos “Maxima” uzņēmums nav novērojis.
Turpretī, alus darītavas “Cēsu alus” sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde pastāstīja, ka līgumā ar “Maxima Latvija” minēts punkts par konfidencialitātes ievērošanu, līdz ar to uzņēmums nevar sniegt informāciju, vai mainījušies “Cēsu alus” produkcijas piegādes apmēri “Maxima Latvija” veikaliem.
Aicinājums boikotēt “Maxima” veikalus pagaidām nav ietekmējis arī saldumu ražotāju “Laima”. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis teica, ka pagaidām ir pāragri izvērtēt, vai “Laimas” produkcijas piegādes apmēri “Maxima” ir mainījušies. “Šobrīd visi lielveikali jau pamatā ir sagatavojušies Ziemassvētkiem, viņu pieprasījumus esam nodrošinājuši, uzņēmumā šobrīd strādājam jau pie janvāra pārdošanas nodrošināšanas. Tradicionāli tā katru gadu ir krietni zemāka nekā gada nogalē, kad iedzīvotāji gatavojas Ziemassvētku svinībām, tāpēc – jā, nākotnes pasūtījumi mums ir mazāki, bet tas drīzāk saistāms ar sezonalitāti. Nevaram komentēt pēdējo notikumu ietekmi uz šodienas tirdzniecības apmēriem. Par to runāt šobrīd ir pāragri,” sacīja Gulbis.
Dārzeņu audzētāju kooperatīvās sabiedrības “Baltijas dārzeņi” valdes loceklis Jānis Bušs teica, tā kā kooperatīva sadarbības partneriem piegādātās produkcijas apmērs mainās bieži atkarībā no pieprasījuma un cenām, līdz ar to nav iespējams izvērtēt, vai Zolitūdes traģēdijas dēļ mainījušies mazumtirgotājam “Maxima Latvija” piegādātās produkcijas apmēri.
Savukārt uzņēmuma “Cido Grupa”, kam pieder “Lāčplēša alus” pārstāve Inese Lielpinka pastāstīja, ka “Cido grupa” ir samazinājusi produkcijas piegādes apmēru veikaliem “Maxima”. “Šobrīd esam novērojuši piegāžu apmēra samazinājumu uz “Maxima” veikaliem, tomēr jāatzīmē, ka “Cido Grupa” produkcijas piegādi veic centralizēti uz “Maxima” loģistikas centru, nevis konkrētiem veikaliem,” sacīja Lielpinka.
Pēc viņas teiktā, piegādes uz veikaliem koordinē un organizē “Maxima”, tāpēc “Cido Grupa” nav informēta par atlikumiem un piegādēm tirdzniecības vietām, kā arī par to, kā “Maxima” loģistikas centrā saņemto preci sadala pa veikaliem. Līdz ar to izmaiņu cēloņi kompānijai nav zināmi. Viņa arī piebilda, ka “Cido grupa” klientu pasūtījumu apmēra izmaiņas ir atkarīgas no daudziem apstākļiem un notikumiem.
“Maxima Latvija” komunikāciju vadītājs Jānis Beseris teica, ka sadarbības partneri patlaban turpina uzņēmumam piegādāt produkciju līdzšinējā apmērā. “Strādājam tāpat kā iepriekš. Skatīsimies nākotnē, kāds būs pircēju pieprasījums,” sacīja Beseris.
Jau ziņots, ka Rīgā, Zolitūdē veikalā “Maxima” 21.novembra vakarā iebruka jumts. Katastrofā bojā gāja 54 cilvēki, tostarp trīs glābēji.
Tāpat ziņots, ka cilvēki sociālajos tīklos izplata aicinājumus neiepirkties mazumtirgotāja “Maxima Latvija” veikalos, kamēr nav sodītas par traģēdiju Zolitūdes lielveikalā atbildīgās personas.
Aicinājumi boikotēt veikalus “Maxima” pēdējā laikā ir pieņēmušies spēkā. Demisionējošais Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, kā arī ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts un zemkopības ministre Laimdota Starujuma paziņojuši, ka vairāk neiepirksies veikalos “Maxima”.