Foto: “Clever Denmark” publicitātes attēls

Trīs Latvijas uzņēmumi uzbūvējuši elektroauto uzlādes stacijas no koka 8

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Trīs Latvijas uzņēmumi – “IKTK”, “Rodentia” un “Igate Būve” īstenojuši inovatīvu zaļo risinājumu, no līmētā koka ražojot un uzbūvējot modernu elektroauto uzlādes staciju Dānijā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Stacija būvēta pēc Dānijas elektroauto uzlādes staciju un mobilitātes risinājumu kompānijas “CLEVER” pasūtījuma, un to projektējis Dānijas arhitektu birojs “Cobe”.

Projekts paredz pēc vienota zaļā dizaina koncepta uzbūvēt ātrās uzlādes staciju tīklu visā Skandināvijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Elektroauto uzlādes staciju Orhūsas ostā pie pasažieru prāmju piestātnes izgatavoja un uzbūvēja trīs Latvijas uzņēmumi, kas specializējas līmētā koka konstrukciju projektēšanā, ražošanā un būvniecībā.

Līmētā koka konstrukciju projektēšanas birojs “Rodentia” konsultēja dāņu pasūtītāju un izstrādāja detalizācijas un ražošanas rasējumus, ražotājs “IKTK” Ozolnieku novadā no egles koksnes ražoja galvenās konstrukcijas, bet līmētā koka būvniecībā specializētā būvkompānija “Igate Būve” veica pārējo ražošanu, piegādi un gandrīz piecu metru augstās konstrukcijas būvniecību Dānijā.

Stacijas projektētas tā, lai arhitektūra, materiāli un koncepts atpoguļotu zaļo domāšanu. “Cobe” arhitekti tās iecerējuši kā zaļas oāzes, kur uzlādēt ne vien auto, bet arī atveldzēt prātu un atslēgties no pilsētas industriālās arhitektūras.

Ražošanā izmantota FSC sertificēta egles koksne, stacijas jumtu klāj augi – tas veidots kā ekstensīvais zaļais seduma (laimiņa) jumts, un tam vajadzīga minimāla kopšana.

Dizaina centrā ir no koka izgatavots jumta modulis, kura siluets līdzinās stumbram ar lapotni. Zem katras “lapotnes” var vienlaikus uzlādēt divas automašīnas.

Modulārā pieeja nozīmē, ka, “lapotni” savienojot ar citiem moduļiem veidosies nosacīts mežs un oāze. Stacija ražota un būvēta tādā veidā, lai to būtu iespējams viegli demontēt un materiālus izmantot atkārtoti (recycling) vai lietot citur (upcycling).

Šī dizaina stacijas paredzēts uzstādīt visā Skandināvijā un jau tiek ražotas nākamās zaļās oāzes Norvēģijai.

Būvēšanas procesā īstenoti ilgtspējīgas būvniecības principi – komplektēts rūpnīcā, minimāla ietekme uz vidi būvniecības procesā, loģistika organizēta tā, lai samazinātu materiālu transporta ceļu un atsevišķus stacijas elementus, kas bija jāpasūta, piegādāja pa tiešo uz ostu Dānijā, nevis caur Latviju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.