“Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvlaukums, 05.12.2023.
“Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvlaukums, 05.12.2023.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

“Rail Baltica” vadītājs Igaunijā: Projekts finansiāli nav dzīvotspējīgs un nekad nebūs 106

Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekts finansiāli neatmaksāsies un valstij būs jāmaksā par dzelzceļa līnijas uzturēšanu, trešdien paziņoja projekta īstenotāja Igaunijā “Rail Baltica Estonia” vadītājs Anvars Salometss.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas

Uz Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR jautājumu, kā “Rail Baltica” būvniecība finansiāli varēs atmaksāties, Salometss atzina, ka “finansiāli tas nav dzīvotspējīgs un nekad nebūs”.

“Rail Baltica Estonia” vadītājs paskaidroja, ka, ja “Rail Baltica” būtu finansiāli rentabls projekts, kāds privātais uzņēmējs to jau būtu uzbūvējis.

CITI ŠOBRĪD LASA
Kā viņš sacīja, ir skaidrs, ka Igaunijai un pārējām Baltijas valstīm par dzelzceļa ekspluatāciju būs jāmaksā katru gadu.

Tas nozīmē, ka tikai ar ieņēmumiem no biļetēm un lietotāju maksām nebūs iespējams nodrošināt dzelzceļa darbību. Jautāts, vai kādā brīdī dzelzceļš varētu kļūt pašpietiekams, Salomets atzina, ka “to nevar izslēgt”.

Tomēr Salometss uzsvēra, ka peļņa nav dzelzceļa līnijas mērķis.

Salometss sacīja, ka “Rail Baltica” būvniecību 85% apmērā finansē no Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem, vienlaikus pieļaujot, ka ES daļa “Rail Baltica” būvniecības finansēšanā varētu samazināties.

“Rail Baltica Estonia” vadītājs piebilda, ka var gadīties, ka ES finansēs projektu 80% apmērā, un tas ir ņemts vērā plānošanā.

“Mēs šodien atsevišķās projekta daļās strādājam ar proporcijām 80/20,” viņš sacīja.

Salometss klāstīja, ka, lai gan “Rail Baltica” infrastruktūras būvniecība Igaunijā jau notiek, dzelzceļa sliežu ceļus sāks ierīkot tikai 2027.gadā. Pašlaik tiek būvēti viadukti un pasažieru termināļa ēka Ilemistē, Tallinā. Daļu finansējuma projekta būvniecībai piešķirs Eiropas Savienība finansēšanas periodā, kas sāksies 2027.gadā. Saskaņā ar pašreizējiem plāniem “Rail Baltica” tiks pabeigts 2030.gadā.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukums, 05.12.2023
"Rail Baltica" integrācija Rīgā. Paveiktais
Vizualizācijas - kā centrs izskatīsies pēc "Rail Baltica" izbūves

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.