Vizualizācija: Rail Baltica

“Rail Baltica” Rīgas Centrālās stacijas projektēšanas darbi netiks pārtraukti 0

“Rail Baltica” Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas darbi netiks pārtraukti, lai arī daļa projektētāju ir no Covid-19 skartā Ziemeļitālijas reģiona, aģentūrai LETA atzina “Rail Baltica” ieviesēju Latvijā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāve Rita Voronkova.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka pilnsabiedrība “BereRix” ir sākusi visintensīvāko darba posmu, kas veltīts “Rail Baltica” Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas un arhitektūras darbiem, nodrošinot tādu darba organizāciju, lai Covid-19 pandēmija neietekmētu darba izpildes grafiku.

Lai darbs noritētu kā plānots, arhitekti, projektētāji, inženieri, būvnieki un citi eksperti no Latvijas, Beļģijas, Itālijas un Vācijas strādā attālināti. Tostarp pilnsabiedrības partneris “Rizzani de Eccher” un piesaistītie eksperti no “Deal” un “Crew Architects” turpina darbu no Covid-19 visvairāk skartā Ziemeļitālijas reģiona.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus Voronkova norādīja, ka, respektējot visus ierobežojumus un drošības prasības Covid-19 izplatības laikā, pilnsabiedrības eksperti turpina strādāt teritorijās, kur taps “Rail Baltica” Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija, tilts un tam pieguļošā teritorija, lai nodrošinātu ģeotehnisko izpēti.

Tostarp tiks pabeigta nesprāgušās munīcijas jeb UXO skanēšanas process. “Rīgā Pirmā un Otrā Pasaules kara laikā notika aktīva karadarbība un tas nozīmē, ka šajās teritorijās var atrasties nesprāgušas bumbas un munīcija.

“BereRix” ir veicis izpēti par tolaik izmantotajiem munīciju veidiem, to potenciālo atrašanās zonu, dziļumu un šobrīd veic teritoriju skanēšanu. Tā noslēgsies šajā nedēļā,” klāstīja Voronkova.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu, uzbērumu un Centrālās stacijas kompleksu Rīgā par 430,5 miljoniem eiro būvēs personu apvienība “Besix ReRe Group”, kuru veido Beļģijas “Besix” un Latvijas SIA “ReRe būve”.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.