“Rail Baltica” – no Rīgas centra līdz lidostai mazāk nekā 10 minūtēs, līdz Salacgrīvai 40 minūtes. Cik līdz Tallinai un Viļņai? 137
Pirmkārt, runājot par galvaspilsētu savienojumiem ar “Rail Baltica”, tad šie ir tie lielie infrastruktūras milži kā lidostas un metropoles sajūta, kas būs Rīgā. Līdz šim lidosta kilometru ziņā bija tuvu, laika ziņā tālu, tad pēc projekta īstenošanas lidosta būs sasniedzama mazāk nekā 10 minūtēs, to TV24 raidījumam “Latvijas labums” atklāja Kaspars Vingris, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.
Tiklīdz ir savienotas galvaspilsētas, var teikt, ka tad Eiropa ir vaļā, ne tikai pateicoties lidostai, bet pateicoties arī vilcienam, – nokļūšana Lietuvā, Igaunijā būs divas stundas vai mazāk. Svarīgi ir uzsvērt, ka runājam ne tikai par ātrgaitas savienojumiem ar ES valstīm, bet arī par starptautisko reģionālo satiksmi. Piemēram, centra un lidostas savienojums jau ir reģionālās satiksmes elements, skaidro Vingris.
“Mēs runājam par daudzām jaunām pieturām arī Latvijā, – Salacgrīva, Bauska, Iecava. Mēs pa 40 minūtēm no Rīgas tiksim ne tikai uz Salacgrīvu, bet no Salacgrīvas arī uz Pērnavu, kas ir ļoti būtisks jauninājums šajā satiksmes vīzijā, jo tad dzīvot Salacgrīvā izrādīsies apmēram tāpat kā šobrīd Carnikavā vai Jūrmalā un pat vēl vairāk, – esot Salacgrīvā, būs pieejami gan darba, gan izklaides, gan visas citas iespējas, kas ir Pērnavā,” gaidāmos plusus uzskaita speciālists
Vingris norāda, ka tas ir ar auto vai autobusu jau vairs nesalīdzināms laiks. Protams, visi aizmirstot arī pieminēt kravu pārvadājumus, kas ir īstenībā īstais naudas ģenerators šāda veida infrastruktūrai, kas būs Salaspils kravu terminālis, lidostas pieslēgums dzelzceļam un tā tālāk.
“Ne tikai bonusi ir vilcienam, tie, kas turpinās braukt ar mašīnu pa šoseju, – tā būs daudz brīvāka, jo lielāko daļu kravu ir paredzēts pārlikt uz dzelzceļu, un līdz ar to arī satiksmes drošība uzlabosies,” paredz speciālists.