– Kāpēc kartē iezīmēta 300 metru plata josla, ja reāli dzelzceļam vajadzēs 40 – 60 metrus? 13
– Tāpēc, ka vēl nav precīzi iezīmēta sliežu vieta. To sāks darīt tad, kad līdz gada beigām pieņems galīgo variantu par līniju, kurai atsevišķās vietās ir varianti. Līdz tam jāsazinās arī ar visiem zemju un infrastruktūras īpašniekiem.
– Kāpēc jauno dzelzceļa līniju nevarēja laist jau pa esošo Saulkrastu līniju no ziemeļiem Rīgā iekšā un dienvidos ārā?
– Esošajai līnijai atšķiras sliežu platums (padomju 1520 mm) no iecerētā Eiropas standarta 1435 mm. Savietot tos nav iespējams. Līdzās uztaisīt – ne visur ir vieta, turklāt jau esošā līnija ir līkumaina un tajā nevarēs tehniski uzturēt pietiekamu ātrumu. Teorētiski būtu iespējams uz balstiem, tiltiem virs zemes vai tuneļos, bet tas būtu ārkārtīgi dārgi.
– Kāpēc līnijai tāds līkums ap Garkalni?
– Tur līnija atdūrās pret Garkalnes mežā dzīvojošo aizsargājamo zaļo vārnu. Otrā pusē ir Ādažu militārais poligons, un tad līnijai būtu jāiet pāri munīcijas noliktavai un mācību apšaudes zonai… Tāpēc atlika tikai viens variants – gar Inčukalnu. Līdzīgi vārnai – tikai bīstamības dēļ – Baldones novadā tiek apieta radioaktīvo atkritumu izgāztuve.
– Cik lielu troksni radīs vilciens?
– To vēl mērīs eksperimentos. Bet vilciens būs daudz klusāks par esošo – galvenokārt Eiropas standartu vagonu ritošās daļas dēļ. Arī vibrācija būs būtiski mazāka.