Toms Strazdiņš pie dēla egles, ko, tāpat kā karpu dīķi (fonā) un senču ozolus, gatavs upurēt, lai tikai dzelzceļš nepienāktu pavisam tuvu mājām.
Toms Strazdiņš pie dēla egles, ko, tāpat kā karpu dīķi (fonā) un senču ozolus, gatavs upurēt, lai tikai dzelzceļš nepienāktu pavisam tuvu mājām.
Foto – Artis Drēziņš

“Rail Baltica” ļaužu krustugunīs 13

Sen nebijusi aktivitāte vērojama pašvaldībās kāda projekta sabiedriskajā apspriešanā: no valsts ziemeļiem līdz dienvidiem, visur tur, kur Latvijā tiek plānota jaunās 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma ātrgaitas dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izbūve.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
“Nebūs naudas, nebūs mūsu auto!” Latvieši, atsaucoties uz sludinājumu, apmaina automašīnas ar krāpniekiem… 64
Lasīt citas ziņas

Apspriešana jau notikusi Salaspilī, Sējas novadā, Iecavā, Olainē, Rīgā, Ķekavā un Baldonē. Iedzīvotāju un pašvaldību attieksme dažāda, vieni atbalsta (cerot, ka projekts varētu vecināt infrastruktūras attīstību un radīt jaunas darba vietas), bet – kā parasti šādās reizēs – skaļāk dzird noliedzējus un “pret” kliedzējus, kuri apšauba ekonomisko izdevīgumu, sašutuši par īpašumu zaudēšanu utt. Izskanējis arī uzskats – ja būvē, tad lai līnija iet gar kaimiņa māju, ne gar manu.

Viena no asākajām reakcijām sekojusi no Sējas. Kā ziņo aģentūra LETA, Sējas novada vadītājs Guntis Liepiņš paziņojis, ka projekts neatbilst iepriekš novada teritorijas plānojumā apstiprinātajam maršrutam, tāpēc tiekot pārkāpts tiesiskās paļāvības princips, nelabvēlīgi ietekmēti novada zemes īpašnieku un uzņēmēju ieguldījumi, kas veikti, paļaujoties uz apstiprināto un spēkā esošo novada teritorijas plānojumu. Uz sabiedrisko apspriešanu ieradušies vairāk nekā 250 iedzīvotāju, lielākā daļa esot bijusi pret.

CITI ŠOBRĪD LASA

Marta pirmajā pusē sabiedriskā apspriešana vēl paredzēta Limbažos, Salacgrīvā, Bauskā, Ulbrokā, Vangažos, Zaķumuižā, Garkalnē, kā arī Mārupē. Tieši Mārupē var prognozēt lielu pretsparu dzelzceļa iecerei, jo tas pretēji citiem novadiem plānots cauri visblīvākajai apbūvei un infrastruktūrai.

Kāpēc, cik un vai?

Klātienē piedalījos sabiedriskās apspriešanas sapulcē Ķekavā, kur gandrīz 300 novada iedzīvotāju vairāk nekā trīs stundas projekta virzītājus pratināja gan par jautājumiem, kas skar Ķekavu, gan projektu kopumā. Izskanēja arī dažādas pārdomas: gan smieklīgas, gan nopietnas. Vides jautājumu konsultantei Evijai Brantei, Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta pārstāvim Kasparam Vingrim, pilnsabiedrības “RB Latvija” izpētes projekta vadītājam Arnim Skrastiņam un tehniskās plānošanas ekspertam Neilam Balgalim bija ko rauties.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.