“Rail Baltica” dzelzceļa staciju lidostā “Rīga” grib būvēt 11 pretendenti 0
Konkursā par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecību starptautiskajā lidostā “Rīga” saņemti 11 pieteikumi, aģentūru LETA informēja par projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāve Rita Voronkova.
Starptautiski atzīti būvnieki
Viņa skaidroja, ka konkursā pretendē starptautiski atzīti būvniecības uzņēmumi.
Kvalificēties “Rail Baltica” stacijas un saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā “Rīga” būvniecības darbu veikšanai vēlas uzņēmumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Igaunijas, Turcijas un Austrijas.
Nozīmīgs ieguvums
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādīja, ka “Rail Baltica” stacija starptautiskajā lidostā “Rīga” būs pirmā lidostas dzelzceļa stacija Baltijā.
“Tā dos iespēju turpināt Rīgas lidostai būt par ērtāko, lielāko un nozīmīgāko aviācijas mezglu Baltijas valstīs. Tā būs nozīmīgs ieguvums Rīgas iedzīvotājiem un viesiem – veids, kā ērti un ātri pārvietoties starp galvaspilsētas centru un lidostu,” pauda ministrs, norādot, ka projekts ir daudzējādā ziņā unikāls.
Tas būs arī Baltijā pirmais dzelzceļa estakādes un 1435 milimetru standarta dzelzceļa līnijas būvprojekts.
Savukārt “Eiropas dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris pauda gandarījumu par lielo konkursantu skaitu.
Viņš minēja, ka pretendenti veidojuši starptautiskas apvienības, lai izpildītu konkursā izvirzītās augstās prasības.
Tas liecina par nopietnu gatavošanos. “Saņemtie pieteikumi ļauj būt pārliecinātiem, ka konkursa rezultātā sasniegsim mērķi – iegūsim augsti kvalificētu, iepirkuma prasībām atbilstošu būvdarbu veicēju “Rail Baltica” stacijas ēkas starptautiskajā lidostā “Rīga”, estakādes, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi izbūvei,” norādīja Vingris.
Uzziņa:
Pērn 3.novembrī izsludinātais starptautiskais konkurss norisinās divos posmos. Pirmajā posmā notiek kandidātu atlase, bet otrajā posmā notiks kandidātu iesniegto tehnisko un finanšu piedāvājumu izvērtēšana.
Šā gada beigās plānots noslēgt līgumu un 2021.gadā sākt būvdarbus. Šobrīd konkursa komisija, kurā ir “Eiropas dzelzceļa līniju”, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” un Satiksmes ministrijas pārstāvji, sāk darbu, lai veiktu kandidātu atlasi.
Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 līdz 280 miljonu eiro robežās. Summa tiks precizēta, izsludinot otro posmu. Finansējums, tāpat kā visā projektā, tiek saņemts attiecīgiem darbu posmiem. Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija, bet ieviesēji – “Eiropas dzelzceļa līnijas” un “RB Rail”.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.