Uzziņa 17

“Rail Baltica” projekts

Projekta īstenošanai Latvija, Lietuva un Igaunija 2014. gada 12. novembrī nodibināja kopuzņēmumu “RB Rail” AS,

Reklāma
Reklāma

sliežu platums 1435 mm,

Veselam
uzvedas “memmīši”: psihologi nosauc 11 skaidras šādu vīriešu pazīmes 46
Veselam
Tiem, kuri ir atveseļojušies no Covid-19, sāk konstatēt vienu bīstamu slimību 27
Elle zemes virsū: žurkas sākušas uzbrukt cilvēkiem – vairāk nekā 100 cilvēki hospitalizēti
Lasīt citas ziņas

kopējais sliežu garums 728 km – Latvijā 235 km, Igaunijā 229 km, Lietuvā 264 km,

kopējās projekta izmaksas 3,7 miljardi eiro, tostarp Latvijā 1,3 miljardi. Iespējams līdz 85% liels ES atbalsts,

CITI ŠOBRĪD LASA

paredzamais kravu daudzums 13 miljoni tonnu, paredzamie pasažieru pārvadājumi 5 miljoni pasažieru gadā,

sākotnēji maksimālais ātrums pasažieru vilcieniem 240 km/h, kravu vilcieniem 120 km/h,

līnijas Tallina–Rīga–Kauņa izbūve – 2020. – 2025. gads, savienojuma ar Varšavu būvniecība – 2025. – 2030. gads.

Aptauja

Atbalsts “Rail Baltica” projektam Latvijā

Pavisam projektu atbalsta 92% respondentu,

vislielākais atbalsts Zemgalē: 59% aptaujāto to atbalsta pilnībā un 36% – drīzāk atbalsta, otri pozitīvāk noskaņotie respondenti mīt Pierīgā: tur projektu pilnībā atbalsta attiecīgi 56 un 38%,

aptaujātie par vissvarīgākajiem ieguvumiem no “Rail Baltica” projekta īstenošanas nosauc ātrāku un ērtāku pārvietošanos un ceļošanu, iespēju attīstīties Latvijai un investīciju pieplūdumu,

pavisam 87% aptaujāto Latvijas cilvēku uzskata, ka projekts Latvijas tautsaimniecību ietekmēs pozitīvi.

Avots: “Academia” pētījums 2014. g. decembrī, 1000 respondenti

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.