Uzziņa 17
“Rail Baltica” projekts
Projekta īstenošanai Latvija, Lietuva un Igaunija 2014. gada 12. novembrī nodibināja kopuzņēmumu “RB Rail” AS,
sliežu platums 1435 mm,
kopējais sliežu garums 728 km – Latvijā 235 km, Igaunijā 229 km, Lietuvā 264 km,
kopējās projekta izmaksas 3,7 miljardi eiro, tostarp Latvijā 1,3 miljardi. Iespējams līdz 85% liels ES atbalsts,
paredzamais kravu daudzums 13 miljoni tonnu, paredzamie pasažieru pārvadājumi 5 miljoni pasažieru gadā,
sākotnēji maksimālais ātrums pasažieru vilcieniem 240 km/h, kravu vilcieniem 120 km/h,
līnijas Tallina–Rīga–Kauņa izbūve – 2020. – 2025. gads, savienojuma ar Varšavu būvniecība – 2025. – 2030. gads.
Aptauja
Atbalsts “Rail Baltica” projektam Latvijā
Pavisam projektu atbalsta 92% respondentu,
vislielākais atbalsts Zemgalē: 59% aptaujāto to atbalsta pilnībā un 36% – drīzāk atbalsta, otri pozitīvāk noskaņotie respondenti mīt Pierīgā: tur projektu pilnībā atbalsta attiecīgi 56 un 38%,
aptaujātie par vissvarīgākajiem ieguvumiem no “Rail Baltica” projekta īstenošanas nosauc ātrāku un ērtāku pārvietošanos un ceļošanu, iespēju attīstīties Latvijai un investīciju pieplūdumu,
pavisam 87% aptaujāto Latvijas cilvēku uzskata, ka projekts Latvijas tautsaimniecību ietekmēs pozitīvi.
Avots: “Academia” pētījums 2014. g. decembrī, 1000 respondenti