Foto LETA

Raidījums: Pēc Lūša aizturēšanas Saeimā notikusi sanāksme ar Lemberga piedalīšanos 4

Bijušais “LDz loģistika” vadītājs Verners Lūsis ticis pratināts gan pēc Polijas, gan Lietuvas prokuratūras lūguma, vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Pēc raidījuma ziņām, Polijas pilsētas Bjalostokas prokuratūra Lūsi tur aizdomās par krāpniecību ar pievienotās vērtības nodokli, savukārt Paņevežas prokuratūra Lietuvā vēlējusies iztaujāt Lūsi kā liecinieku kriminālprocesā, kas saistīts ar citiem cilvēkiem. Abos gadījumos Verners Lūsis pratināts Finanšu policijā.

Lietuva aizturēja Lūsi, jo viņš bija izsludināts starptautiskajā meklēšanā. Starptautiskais orderis attiecas arī uz Latvijas likumsargiem, kuriem arī bija visas iespējas Lūsi aizturēt, tomēr Iekšlietu ministrija raidījumam atteikusies atklāt, cik ilgi laiku Lūša vārds atradies starptautiskajā meklējamo personu sarakstā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā atzīmē raidījums, Lūsis ir cieši saistīts ar Ventspils mēru Aivaru Lembergu, tāpēc pēc viņa aizturēšanu notikusi sanāksme Saeimā ar Lemberga piedalīšanos. Neformālajā apspriedē piedalījušies Lembergs, satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un viņa padomnieks Artis Stucka. Iesaistītie gan nolieguši, ka būtu runājuši par Lūsi.

2005.gadā Lūsis kļuva par AS “Ventbunkers” valdes locekli, kas pārstāvējis Lemberga intereses, vēsta raidījums. Arī kāda noklausīta saruna Lemberga krimināllietā liecinot par abu ciešām saitēm. Lūsi Lembergs pieminējis kādā sarunā Kopenhāgenā 2005.gadā, tiekoties ar biznesa partneriem Ansi Sormuli un Gintu Laiviņu-Laivenieku. Vienā no epizodēm Lembergs runājis ar Rūdolfu Meroni un šīs sarunas laikā zvanījis Lūsim, lai noskaidrotu kāda uzņēmuma nosaukumu.

“Lūsis ir strādājis Ventspilī, es viņu pazīstu, man ar viņu sen nav bijušas nekādas darīšanas. Es gan esmu viņu Rīgā saticis, kaut kāda liela apspriede bija dzelzceļniekiem, tad es viņu satiku, pāris vārdus,” abu attiecības raksturojis Lembergs.

2008.gadā, kad “Latvijas kuģniecību” kontrolēja partijas “Latvijai un Ventspilij” pašreizējais valdes loceklis Imants Sarmulis, Lūsis nokļuva kuģniecības meitasfirmas “LSC Shipmanagement” valdē. 2010.gadā sākās Lūša karjera Satiksmes ministrijā. Kad Augulis pirmo reizi kļuva par ministru, Lūsi pieņēma lidostas Rīga valdē. Augulim nonākot amatā otrreiz 2016.gadā, Lūsis kļuva par “LDz loģistika” vadītāju. Augulis gan apgalvojis, ka ņemt Lūsi darbā neesot bijis viņa lēmums.

Pa vidu darbam valsts uzņēmumos Lūsis nodarbojies ar privātbiznesu un tirgojis degvielu. Viņa firma “TF Europa” 2014.gadā uzrādījusi apgrozījumu 20 miljoni eiro, gadu vēlāk tas nokrities līdz 800 000 eiro, bet pēc tam firmu likvidēja.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.