Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: LETA

Raidījums: LDz bez loģiska skaidrojuma izpludinājis 800 000 eiro caur reāli nestrādājošu uzņēmumu 0

“Latvijas dzelzceļš” (LDz) bez loģiska skaidrojuma izpludinājis 800 000 eiro caur reāli nestrādājošu viena cilvēka uzņēmumu, vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas
Naudas pārvedumi notikuši saistībā ar militārajiem projektiem.

Lai caur atsevišķām Latvijas dzelzceļa stacijām varētu pārvadāt NATO sabiedroto militāro tehniku, bija jāpārveido dzelzceļa platformas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Valdība 2016.gada septembrī uzdeva LDz pārbūvēt vairākas vecās padomju laika platformas NATO smagās tehnikas vajadzībām.

Pagājušā gada novembrī svinīgi atklāja pārbūvēto Garkalnes dzelzceļa staciju, kurā smagā militārā tehnika tagad var pati uzbraukt un nobraukt no dzelzceļa platformām.

Stacijas pielāgošana militārām vajadzībām izmaksāja 1,8 miljonus eiro.

LDz projekta īstenošanu uzticējis meitasuzņēmumam. 2017.gada vasarā noslēgts līgums starp “LDz Cargo” un “Rīgas vagonbūves uzņēmumu “Baltija”” (“RVU Baltija”) liecinot, ka sākotnēji paredzētā summa par darbiem bijusi 620 000 eiro. “RVU Baltija” gan no “LDz Cargo” kopumā saņēmusi gandrīz 800 000 eiro.

Raidījums uzsver, ka nav skaidra darījuma lietderība, jo “RVU Baltija” Daugavpilī nekādu reālu darbību neveicot un tās vienīgais darbinieks esot vadītājs Guntis Innuss.

Arī militārās tehnikas pārvadāšanai domāto platformu modernizācijas projektu radījis no malas piesaistīts konstruktors, bet visus tehniskos darbus īstenojis cits LDz uzņēmums – “LDz ritošā sastāva serviss” (RSS) pats savā teritorijā, nevis “RVU Baltija”, kas tam par darbu samaksājis 360 000 eiro.

“LDz loģistika” valdes priekšsēdētājs Gundars Ābols skaidrojis, ka “RVU Baltija” tobrīd bijis RSS piederošs meitas uzņēmums, kuram bijusi vagonbūvniecības pieredze, tāpēc tieši tam uzticēts uzdevums.

Reklāma
Reklāma

Uz norādi, ka reāli darbi notikuši RSS, Ābols apgalvojis, ka visa projekta uzraudzība un tālākās sarunas ar projektētāju tomēr bijusi “RVU Baltija” atbildība.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.