Radzevičs kritizē “Rīgas satiksmes” informatīvā tālruņa izmaiņas no 1.februāra 1
SIA “Rīgas satiksme” kapitāldaļu turētājs Juris Radzevičs kritiski vērtē uzņēmuma plānoto maksas informatīvā tālruņa numura ieviešanu, taču valdes lēmumu ietekmēt nav tiesīgs, noskaidroja aģentūra LETA.
LETA jau vēstīja, ka Radzevičs aicināja uzņēmuma padomi un valdi paskaidrot iecerētās izmaiņas, kas paredz uzņēmumam ieviest maksas informatīvo tālruni pašreizējā bezmaksas tālruņa vietā.
Kā norāda pašvaldībā, Radzevičs saņēmis uzņēmuma vadības pamatojumu, kurā izklāstīti argumenti par to, ka lēmums pieņemts, lai stabilizētu finanšu situāciju, optimizētu izdevumus un veiktu citus uzlabojumus.
“Apstākļos, kad ir saskatāmi nesamērīgi tēriņi administrācijas uzturēšanai, ir problēmas ar uzņēmuma reputāciju un sabiedrībai netiek skaidrotas maršruta izmaiņas, šāds lēmums ir neprofesionāls un norāda uz atsvešināšanos no sabiedrības interesēm,” uzskata Radzevičs.
Viņam arī ir pretenzijas tieši par jaunā tālruņa numura izvēli. “Kad visas sabiedriskos pakalpojumus sniedzošas kompānijas cenšas izvēlēties viegli iegaumējamus numurus, “Rīgas satiksme” kā izsmieklu izvēlas numuru, kuru diez vai atcerēsies tie cilvēki, kuri šo lēmumu pieņēmuši. Uzskatu, ka ietaupīt var uz daudzām citām lietām un nesamērīgiem tēriņiem, bet nevis uz pieejamību iedzīvotājiem,” kritisks ir kapitāldaļu turētājs.
Pašvaldībā aģentūra LETA noskaidroja, ka 2019.gadā informatīvā tālruņa uzturēšanai uzņēmums tērējis 279 000 eiro un pārejot uz jaunu maksas numuru, iecerēts ietaupīt aptuveni 150 000 eiro.
Vienlaikus domē skaidroja, ka neraugoties uz kritisko viedokli, Radzevičam kā kapitāldaļu turētājam nav tiesību iejaukties valdes lēmumos.
Jau ziņots, ka uzņēmuma iecerētās izmaiņas paredz, ka no 1.februāra, zvanot uz “Rīgas satiksmes” informatīvo tālruni, klientiem tiks piemērots standarta maksas tarifs, kas ir atkarīgs no konkrētā tālruņa operatora.
Jaunais numurs turpmāk būs pieejams arī pilsētas viesiem, kuri Rīgā iebrauc no citām valstīm. Tālrunis, tāpat kā līdz, šim darbosies 24 stundas dienā.
Līdz februārim ar uzņēmumu vēl ir iespējams sazināties pa bezmaksas tālruni 80001919.
Uzņēmumā gan uzskata, ka ņemot vērā to, ka jau šobrīd vairums operatoru piedāvātie tarifu plāni piedāvā saviem klientiem bezlimita minūšu zvanu skaitu, zvani uz informatīvo tālruni 20361862 lielākajai daļai “Rīgas satiksmes” klientu neradīs papildu izmaksas.
Uzņēmuma rīcībā esošie dati liecina, ka aptuveni 95% gadījumu klienti pa informatīvo tālruni uzdod jautājumus par sabiedriskā transporta maršrutiem, kā arī pienākšanas un atiešanas laikiem pieturvietā. “Taču jau šobrīd šādu informāciju iespējams iegūt gan pieturvietu plāksnītēs, gan uzņēmuma mājas lapā, gan sociālajos tīklos,” pauž pārstāvji.
Lai informētu klientus par izmaiņām, no 15.janvāra, zvanot uz tālruni 80001919, tiek atskaņots balss paziņojums ar informāciju par jauno tālruņa numuru. Tāpat informācijai ir redzama sabiedriskā transportā esošajos monitoros, kā arī izvietota arī pieturvietu plāksnītēs.