Foto; LDz

Radošo darbnīcu laikā meklē inovatīvus risinājumus transporta nozarē 0

No 1.marta līdz 2.martam VAS “Latvijas dzelzceļš” meitassabiedrība SIA “LDZ Ritošā sastāva serviss” (RSS) sadarbībā ar uzņēmumu “Baltic3D.eu” un Rīgas Tehniskās Universitātes (RTU) Transporta un mašīnzinību fakultātes Dzelzceļa transporta institūtu organizēja radošo darbnīcu “3D tehnoloģija transporta nozarē”.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Radošo darbnīcu dalībniekiem bija iespēja kopīgi ar uzņēmuma “Baltic3D.eu” ekspertiem rast progresīvus tehnoloģiskos risinājumus un radīt jaunu lokomotīvju detaļu dizainu, kā arī izvērtēt finanšu un loģistikas plānošanu uzņēmumā izmantojot gan 3D printerus, gan tradicionālo ražošanu.

RSS Ķīmiski tehniskās un mērījumu laboratorijas vadītājs Gatis Blīgzna atzīmē, ka radošās darbnīcas, līdzīgi kā nesen notikušās RSS darbinieku apmācības, bija veiksmīgas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kopā ar uzņēmuma “Baltic3D.eu” speciālistiem meklējām risinājumus problemātiskām lokomotīvju detaļām, veicām to modelēšanu un printēšanu, kā arī vērtējām atsevišķus ekonomiskos aspektus saistībā ar ražošanu un biznesa attīstību,” uzsver G.Blīgzna.

Arī uzņēmuma “Baltic3D.eu” valdes loceklis un vadītājs Jānis Jātnieks uzskata, ka ieguvēji bija visi radošo darbnīcu dalībnieki.

“Koncerna “Latvijas Dzelzceļš” darbinieki izstrādāja kārtību, kā efektīvāk izvērtēt un pieņemt lēmumus saistībā ar nepieciešamo detaļu iegādi vai ražošanu, tostarp, ar industriālo 3D printeri, kā arī analizēja loģistikas un finanšu plānošanu. Tikmēr RTU studentiem un Rīgas Valsts tehnikuma skolēniem bija iespējams piedalīties jaunu detaļu digitālā rasēšanā un 3D printēšanā, novērtējot nepieciešamību pēc izglītības programmu uzlabošanas, lai studiju procesa laikā apgūtu inovatīvas tehnoloģijas,” stāsta J.Jātnieks.

Sadarbība ar “Baltic3D.eu” tika sākta pagājušā gada augustā, RSS Daugavpils lokomotīvju remonta centra pārstāvjiem tiekoties ar uzņēmuma “Baltic3D.eu” pārstāvjiem un izraugoties lokomotīvju detaļas, ko būtu iespējams izgatavot ar 3D printeri.
Rezultātā tika izvēlētas un uz 3D printera izgatavotas astoņu veidu lokomotīvju detaļas, kuras patlaban tiek testētas RSS Daugavpils lokomotīvju remonta centrā, pārbaudot detaļu piemērotību, izturību, stiprību un citus faktorus.

Sākotnējie pilotprojekta secinājumi liecina, ka neliela apjoma nestandarta detaļu izgatavošana ar 3D printeri ir lietderīga un tam nepieciešams mazāk laika, nekā izmantojot citas tehnoloģijas vai detaļas pasūtot no ārvalstīm.

Reklāma
Reklāma

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.