NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs (NATO STRATCOMCOE) radījis interaktīvu izglītojošu spēli “Ziņu varonis” (The News Hero.
NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs (NATO STRATCOMCOE) radījis interaktīvu izglītojošu spēli “Ziņu varonis” (The News Hero.
Ekrānuzņēmums no You Tube video.

Radīta izglītojoša interaktīva spēle: “ziņu varonis” cīnās pret dezinformāciju 4

Lai ziņu lasītāji trenētu māku pazīt dezinformāciju un viltus ziņas, NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs (NATO STRATCOMCOE) radījis interaktīvu izglītojošu spēli “Ziņu varonis” (The News Hero), kuru var spēlēt sociālā tīkla “Facebook” lietotāji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Spēlētājiem uzticēts vadīt laikrakstu, un viņi var nopelnīt virtuālu naudu un audzēt auditoriju, publicējot patiesas ziņas. Spēlei ir trīs līmeņi, kuros spēlētāji tiek rosināti domāt par iespējamiem veidiem, kā viņi var tikt apmuļķoti. Spēlētāja rīcībā ir arī faktu pārbaudītājs, kas dod iespēju pārbaudīt avotus un smelties padomus, kā atšķirt patiesu un nepatiesu informāciju.

Kā uzsver NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra sabiedrisko attiecību speciāliste Linda Curika – centrs cer dot sabiedrībai iespēju kļūt apzinīgākai plašsaziņas līdzekļu lietotājai, tam izmantojot radošu un spēlē balstītu pieeju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas Universitātes docente Olga Kazaka, vērtējot spēli, uzsver, ka tā ir labs veids, lai sabiedrībai skaidrotu principus, pēc kuriem atpazīt viltus ziņas. “Pašlaik saskatu vienu nopietnu izaicinājumu. Spēle pieejama angļu valodā. Tomēr, ņemot vērā auditorijas, kuras ir jāizglīto par kritiskās domāšanas aspektiem sakarā ar pseidomediju un sociālo mediju saturu un izpausmēm, šai spēlei vajadzētu būt pieejamai arī latviešu valodā un vajadzētu izmantot Latvijas piemērus,” norāda docente.

Ideja par spēli radusies 2017. gada maijā rīkotā tehnoloģiju maratonā. Tas bija domāts, lai attīstītu tehnoloģisku risinājumu prototipus, kas novērstu dezinformācijas izplatīšanos. Spēles nolūks ir paaugstināt mediju patērētāju noturību pret dezinformāciju.

NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs ir akreditēta NATO daudznacionāla struktūrvienība. Tā veic pētījumus un piedāvā stratēģiskās komunikācijas apmācību valsts pārvaldes iestāžu darbiniekiem un militārpersonām.

Rīgā esošā centra dibinātājvalstis 2014. gadā bija Latvija, Igaunija, Vācija, Itālija, Lietuva, Polija un Apvienotā Karaliste. Vēlāk centram pievienojās Nīderlande, Somija un Zviedrija. Šogad tam plāno pievienoties Kanāda, Francija un Slovākija.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.