Publicitātes foto

Drošības nebūs par daudz 1


Neskatoties uz samērā nelielajiem izmēriem, lidmodelis avarējot var radīt diezgan ievērojamus bojājumus gan ēkām un mašīnām, gan ievainot cilvēkus. Radiomodelisma veterāns Alfrēds Dubaņēvičs atceras atgadījumu Cēsu pusē, kur viņa vadību pazaudējis lidaparāts iztriecies cauri kāda šķūņa šīfera jumtam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ko stingri aizliegts darīt kapsētā, lai tevi “nepaņemtu līdzi” – noteikumi, kas noteikti jāievēro 34
Kokteilis
Viņi nav kā visi citi… Šīs 3 zodiaka zīmes ienīst Ziemassvētkus
Veselam
Ķirurgs atklāj četrus pārtikas produktus, kas varētu palīdzēt novērst izplatīto vēzi Milenium un Z paaudžu vidū
Lasīt citas ziņas

“Ja tomēr lidošanas alkas neizdodas apslāpēt, vispirms būtu jātiek skaidrībā, cik lielu un ar kādu dzinēju aprīkotu modeli iegādāties. Izmēri un cenas ir ļoti dažādas. Vienkāršs istabas modelītis maksās pārdesmit eiro, lielāki modeļi ar benzīna, dīzeļdegvielas vai elektromotoriem jau būs krietni dārgāki, bet iespaidīgākie, kas sasniedz pat pusi no īstas lidmašīnas izmēriem un aprīkoti ar reaktīvajiem dzinējiem, cenas ziņā līdzinās mazlitrāžas vieglajam auto. Tās ir nopietnas investīcijas, tādēļ pirmie lidojumi jāveic datorsimulatorā, lai apgūtu modeļu vadību un saprastu to uzvedības īpatnības.

Ievadot attiecīgu programmu, uz ekrāna ar pulti iespējams vadīt lidmašīnu tāpat kā dabā, bet priekšrocība ir tā, ka modelis, neskaitāmas reizes nokritis zemē, neskarts atkal ceļas augšā. Kad jau izdodas noturēties gaisā, var sākt patstāvīgus lidojumus, tomēr drošības dēļ labāk izmantot pieredzējuša pilota palīdzību, kurš ar paralēli pieslēgtu raidītāju spēs izlabot iesācēja kļūdas,” skaidro J. Zariņš.

CITI ŠOBRĪD LASA
Pirmos lidojumus jācenšas veikt pēc iespējas rāmākā laikā. Pacelties un nolaisties vienmēr vajag pret vēju. Paceļoties ieskrējiena laikā nedrīkst uzreiz dot pilnu gāzi, jo tā modelis var tikt aizvilkts uz sāniem.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.