Radaru nekontrolēta eiforija: vai tiešām nespējam pusotru minūti ziedot drošībai? 0
Daudz šovasar šo kaitinošo vietu, kas rada īgnumu, pat ja rādās labākas nākotnes vīzija. Eiropas nauda vēl nav beigusies, paši no sava knapā budžeta arī esam spējuši piemest vairāk nekā pērn. Un greideri rūc, un ruļļi kūp un ripo…
Ceļš ar visaugstāko satiksmes intensitāti Latvijā (vairāk nekā 20 000 auto dienā – katrā virzienā), brīžiem tropiska vasara ar nepārvaramu jūras vilinājumu… Neiesprūdīs?
Nule izbraucu to visos virzienos vēlreiz. Un saku – nopietnu organizatorisku problēmu šeit nav.
Projektētājiem un darbu organizētājiem ir izdevies izmantot tās priekšrocības, kuras dod vēl nekad un nevienā objektā nebijis plašums.
Iespēja no satiksmes pilnībā atbrīvot pusi no sešjoslu ceļa, pusi no Rīgas apvedceļa krustojuma lokiem. Un tajos netraucēti strādāt.
Man šķiet – daudzi šeit jūtas pat par daudz labi. Informatīvo zīmju un plakātu jūrā palaiž garām neievērotu to, kurā brīdināts par šo pagaidu joslu platumu – kreisā tikai 2,7 m!
Vidusmēra vieglā auto platums (spoguļus ieskaitot) ir gandrīz divi metri. Tātad brīvi paliek vien pusotra sprīža katrā pusē. Tādēļ ātrums šeit ierobežots līdz 70 km/h.
Trīs no tiem pie auss tur telefonu. Radaru nekontrolētā eiforija, kurā vismaz puse līdzpilsoņu, no pilsētas centra šaurības beidzot izrāvusies, krīt pašlaik vēl remontu neskartajā trīsjoslu aerodromā pie “Sky” veikala, turpinās arī šajā šaurībā.
Turpinās ne tikai ātrums, bet arī, piedodiet, idiotiskā distanču samazināšana līdz tikai trīsreiz mazākam, nekā ātrums prasītu.
Un (spļauju, protams, pār kreiso plecu), ja kļūdas būs, tad to sekas šeit būs ne tikai sastrēgums, kuru radīs sīku skrambu likvidēšanas apmaksai nepieciešamo formalitāšu pildīšana.
Tādēļ atgādinu (uz visaptverošiem panākumiem gan īpaši necerot) – no pašreizējās remontu zonas sākuma līdz Lielupes tiltam ir tikai pieci kilometri. 70 km/h – 4 min 28 sek. 100 km/h – 3 min.
Vai tiešām nespējam šīs pusotras minūtes ziedot drošībai, savstarpējai pieklājībai un likumpaklausībai? Un nevis īgņoties, bet pasmaidīt par līdzīgiem (daudz ilgākiem gan, jo šāda plašuma citur nav) kavēkļiem, kuri jūs gaida gan Kurzemē, gan citur.
Lielākie satiksmes ierobežojumi jūlijā
Pierīgā
* Uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Garkalnes līdz Sēnītei ātruma ierobežojums 70 km/h un satiksme notiek pa vienu braukšanas joslu katrā virzienā. Ir slēgta nobrauktuve no Vidzemes šosejas Valmieras virzienā, un satiksme ir novirzīta uz rotācijas apli zem ceļa pārvadiem. Augstuma gabarīta ierobežojums rotācijas aplī zem pārvadiem 4,5 m.
Kurzemē
* Uz autoceļa Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) posmā no Labraga līdz Mežainei seši luksoforu posmi, lai tos izbrauktu, vajadzīga stunda. Remontdarbi notiek arī uz pievedceļa Pāvilostai.
* Uz autoceļa Kuldīga–Alsunga–Jūrkalne (P119) posmā no Ēdoles līdz Jūrkalnei divos posmos satiksmi organizē ar luksoforiem. Nepieciešama vairāk nekā pusstunda remontposma izbraukšanai.
* Uz autoceļa Tukums–Kuldīga (P121) posmā starp Kabili un Kuldīgu satiksmi regulē viens luksofora posms. Posma izbraukšanai nepieciešamas 15 minūtes.
* Uz autoceļa Annenieki–Jaunpils (V1457) ir trīs ar luksoforiem regulēti posmi, ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, un remontposms prasa 20 minūtes ceļā. Jaunpilī remontdarbu dēļ slēgts tilts pār Bikstupi, apbraukšana organizēta pa pašvaldības ielām.
Vidzemē
* Uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīdzenes līdz Bērzkrogam pieci ar luksoforiem regulēti posmi, lai tos izbrauktu, nepieciešamas 20 minūtes.
* Uz Ķeguma HES tilta (P8) satiksme tiek regulēta ar luksoforiem – platuma ierobežojums 2,75 m un masas ierobežojums 15 t.
* Uz autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posmā no Vecpiebalgas līdz Gulbēra ezeram četri luksoforu posmi, tos var izbraukt pusstundā.
* Uz autoceļa Gulbene–Balvi–Viļaka–Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes līdz Kazupei satiksme četros līdz sešos posmos tiek regulēta ar luksoforiem, lai tos izbrauktu, nepieciešamas 45 minūtes. Pagaidu tilta brauktuves platums 4 m un nestspēja 52 t.
Latgalē
* Uz Daugavpils apvedceļa A14 (Kalkūni–Tilti) posmā no Kalkūniem līdz Sventei (0,06.–8,30. km) četri luksoforu posmi, tos var izbraukt pusstundā.
* Uz Daugavpils apvedceļa tilta pār Daugavu satiksme notiek pa vienu joslu, to regulē divi luksofori.
* Uz autoceļa Rēzekne–Gulbene (P36) posmā no Audriņiem līdz Dricāniem ir viens luksoforu posms, strādā arī satiksmes regulētāji.
* Uz autoceļa Kārsava–Ludza–Ezernieki (P49) no Kārsavas līdz Kožurkiem viens luksoforu posms.
Zemgalē
* Uz autoceļa Bauska–Aizkraukle (P87) pie Jaunjelgavas ir divi luksoforu posmi un satiksme novirzīta pa apbraucamo ceļu.
* No Tērvetes līdz Lietuvas robežai (P95) satiksme septiņos posmos tiek regulēta ar luksoforiem. Remontdarbu posmam nepieciešamas 45 minūtes.
* Uz autoceļa Dobele–Bauska (P103) posmā no Mūrmuižas līdz Elejai ir viens luksoforu posms.
* Uz autoceļa Tukums–Auce (P104) posmā no Lielauces līdz Aucei ir divi līdz trīs luksoforu posmi.
Informācija par remontiem atrodama arī VAS “Latvijas valsts ceļi” mājaslapā www.lvceli.lv un navigācijas lietotnē “Waze”.