PV dīzeļvilcienus par 14 miljoniem modernizēs triju uzņēmumu apvienība 1
Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu “Pasažieru vilciens” (PV) konkursā par 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju uzvarējusi uzņēmumu apvienība, kas sastāv no “Rīgas vagonbūves rūpnīcas”, “VRC Zasulauks” un “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas”, pavēstīja PV sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece.
“PV rūpīgi izvērtēja triju Latvijas uzņēmumu iesniegto piedāvājumu dīzeļvilcienu modernizēšanai un atzina to par atbilstošu konkursa nolikuma prasībām. Par savu lēmumu esam informējuši Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB) un visus trīs apvienības dalībniekus,” teica Priedniece.
Viņa piebilda, ka saskaņa ar likuma prasībām uzņēmumam jānogaida desmit dienas – pēc tam varēs slēgt līgumu ar konkursa uzvarētājiem.
Jau rakstīts, ka attiecīgajā konkursā Spānijas kompānija “Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A” (CAF) iesniedza trīs sūdzības – pirmā netika atzīta par pamatotu, otrajā IUB pārtrauca lietvedību, bet trešo birojs apņēmies izskatīt līdz nākamā gada 3.janvārim.
Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās investīcijas paredzētas 14 miljoni latu apmērā, savukārt 85% no attiecināmajām izmaksām būs Eiropas Savienības līdzfinansējums, kas veidos 70% jeb 9,8 miljonus latu no kopējās summas.
Plānots modernizēt piecus vilcienu sastāvus, kuros ir trīs vagoni, un vienu sastāvu, kurā ir četri vagoni. Pēc modernizācijas to kalpošanas ilgums būs vismaz 20 gadu.
Modernizācijas laikā tiks veikti uzlabojumi vagonu virsbūvei, vadības kabīnei, spēka iekārtām, elektriskajām iekārtām un apgaismojumam, bremžu un pneimatiskajām iekārtām, pasažieru iekāpšanas-izkāpšanas durvīm, iekšējam interjeram, ventilācijas un apkures sistēmā, sanitārajām telpām, pasažieru informācijas sistēmām, kā arī ugunsdrošības sistēmām. Plānots arī veidot komforta klases vagonus.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas “Latvijas dzelzceļš” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.