Kāpēc remonta laikā nelaista ceļu, lai neceltos putekļi? Atbildam lasītājam 2
“Braucot no Suntažiem uz Ķegumu pa ceļu, kuru augusta pirmajās dienās remontēja, braucējiem bija jāizmanto grantētais apvedceļš. Bet uz dzelzceļa pārbrauktuves un tās tuvumā putekļu mākonis bija tāds, ka gandrīz uzbraucu riteņbraucējam. Kam būtu jāgādā par satiksmes drošību remonta laikā? Kāpēc nevarēja šo ceļa posmu nolaistīt ar ūdeni, lai putekļi neceltos?” jautāja Henriks Teivāns Lielvārdē.
Valsts uzņēmuma “Latvijas valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova atbild, ka autoceļa posmā Inciems–Sigulda–Ķegums nekas neesot remontēts.
Bet no 5. līdz 6. augustam autoceļa posmā Inciems–Sigulda–Ķegums dzelzceļa pārbrauktuvi remontējis “Latvijas dzelzceļš”. Šajās dienās par apbraucamo ceļu ticis izmantots vietējais grantētais autoceļš Ciemupe–Ogresgals.
Valsts uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” pārstāvis Māris Ozols saka, ka putekļus, kas autobraucējiem samazina redzamību, rada nevis sliežu ceļa pārbrauktuve, bet grantētais autoceļš, ar to liekot saprast, ka par autoceļu uzturēšanu un satiksmes drošību tomēr būtu jāatbild uzņēmumam “Latvijas valsts ceļi”: “Dzelzceļa pārbrauktuvju remonts allaž tiek saskaņots ar vietējo pašvaldību, lai tā laikus brīdinātu autobraucējus par nepieciešamību izmantot apbraucamos ceļus. Bet mums nav tiesību un tehnisku iespēju uzstādīt ceļa zīmes uz autoceļiem, kā arī nodarboties ar ceļu laistīšanu – par drošību jārūpējas autoceļu uzturētājam.”
“Latvijas dzelzceļa” pārstāvis iesaka autobraucējiem būt piesardzīgākiem un samazināt ātrumu, šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuves, miglas, putekļu, lietus, snigšanas vai kādu citu redzamību traucējošo apstākļu ietekmē.