Foto – Atis Jansons

Gada auto: Punktus vēl nedalām 0

No malu malām jautā: nu kurš tad ir tas Gada auto? Atkal folksvāgens labākais? Un kas jums tā tur vispār par sacīksti, ja “BMW” nepiedalās?

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Lai nestrēbtu karstu, atgādinu – mūsu konkursiņš nav ne Eiropas, ne pasaules mēroga gigants, kura titulam tirgū milzu svars un tādēļ žūrijas tur var diktēt dalības noteikumus. Pieprasīt ražotājiem tā vai cita jaunuma dalību vai to noraidīt. Mēs esam spiesti iet citu ceļu – ļaut par dalību konkursā lemt vietējiem importētājiem un dīleriem. Tādēļ dažu marku mūsu sacensībā nav. “BMW” un “Mercedes-Benz” mārketinga stratēģija šeit ir citāda. Publisku diskusiju par saviem produktiem (un kur nu vēl salīdzināšanu ar demokrātisku marku produktiem) tie nevēlas.

Neviens – arī Eiropas un pasaules konkurss nepretendē uz labākā auto noteikšanu. Vēlēta tiek attiecīgas žūrijas “Gada simpātija”, meklēts drosmīgs, būtisks jaunums, kurš varētu nākamā gada auto pircējiem iepatikties un tā Latvijas autoparka struktūru būtiski ietekmēt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Process nav vienkāršs. Vairāk nekā 20 dažādu jaunu auto. Lai neapjuktu un galējā subjektīvismā neapmaldītos, vispirms dalām tos grupās. Mazi un ļoti mazi. Te liekam “Renault Clio”, “Toyota Auris” un “Opel Adam”. Lai gan – pirmie divi droši salīdzināmi arī ar kompaktajiem “Peugeot 308 un “Toyota Corolla”, bet “Adam” ir tik savdabīgs, ka nekādās grupās negrib līst iekšā… Un “Corolla” izaugusi tik liela, ka mierīgi var doties sacīkstē ar vidējiem – “Škoda Octavia”, “Mazda 6”, “VW Jetta” un “VW Golf” (divus pēdējos vēl nesen saucām par kompaktiem). Tāda, lūk, vienkāršu vieglo auto kompānija. Un, tāpat kā privātajā izvēlē, katram žūrijas biedram vispirms jālemj, cik liels, cik dārgs ir auto, kuru Latvijai varam rekomendēt.

Bet varbūt neviens no minētajiem nav izcelšanas cienīgs. Uz mūsu ceļiem un dzīvesveidam vajag ja ne džipu, tad vismaz krosoveru. Tā, šķiet, domā auto ražotāji un tirgotāji, jo konkurence šajā grupā ir vislielākā. Vienpadsmit tādu, ko LPAA klasifikatorā dēvē par apvidus auto. No kompaktklases izmēru “Renault Captur” līdz diženam un gandrīz trīsreiz dārgākam “Jeep Grand Cherokee”… No relatīvi lētas ielīšanas modes veidolā, tikai klīrensu vien maķenīt palielinot, par pilnpiedziņu pat nesapņojot, līdz elektroniskiem diferenciālu bloķētājiem “Porsche Cayenne” līmenī… Izvēlies.

Ja kaut kādi līderi jau nosaucami – tie ir tā sauktajās apakšnominācijās. Piemēram, nez vai kāds konkurents būs tik dūšīgs, lai sportiskākā auto titulu atņemtu “Nissan Juke Nismo” versijai. Izvēles kritērijs – ja gribat patiesu dinamiku – ir ļoti vienkāršs. Nepētiet sekundes no 0 līdz 100 km/h. Ņemiet jaudu. Daliet ar masu. 10 kg uz zirgspēku – tas ir tīkami dinamisks auto. 6,4 kg – kā “Nismo” – tā jau ir adrenalīna mašīna. Piedevām pilnpiedziņas iespēja. Vēl piedevām – mazāks svars, mazāka centrbēdze līkumos. Labāks rezultāts tajos paātrinājuma testos, kas mēra nevis praksē nelietojamo 0 – 100 km/h, bet gan satik-smē būtisko 80 – 120 km/h. Te “Nismo” uzveic, piemēram, savu tīkami ātro radinieku divlitru “Qashqai” ar rezultātu 4,5 pret 6,3. Un apdzīšanas manevros spēj nokaitināt trīskārt dārgākus monstrus ar lokomotīvju cienīgiem dzinējiem. Labs auto. Divas nelaimes. Pirmā – dizains neder visiem. Man, piemēram, neder. Otrā – braukšanas stils un režīmi, uz kuriem šis auto provocē, Latvijā draud nevis ar soda punktiem, bet ar pailgu diskvalifikāciju…

Reklāma
Reklāma

Otra nominācija, kurā varu mēģināt kaut ko prognozēt, ir taupīgākais auto. Te, protams, atkal būs mūžīgais jautājums: kas ir taupīgi – lēti pirkt vai lēti braukt? Degvielu taupošās tehnoloģijas iegādē ir dārgas. Sevišķi tik modernas kā “Opel Ampera”. Bet lētas lietošanā. Dilemma, kuru šoreiz, šķiet, izšķirs emocijas. “Ampera” piedevām ir taupīgam auto negaidīti skaista, ērta, ikdienas satiksmē dinamiska – aptuveni “Nismo” līmenī. Ja ne pārāka…

Konkursa pusfināls būs novembrī. Fināls – decembrī. Tādēļ vēl nejautājiet par punktiem un uzvarētājiem. Baudiet pārdomas un diskusiju. Tādas radīšana ir konkursa galvenais mērķis.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.