PTAC saņem 20 patērētāju sūdzības par “Relaks Tūri”; sāk administratīvo lietu 0
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) divu mēnešu laikā par SIA “Relaks Tūre” saņēmis gandrīz 20 patērētāju sūdzības saistībā ar nenotikušiem ceļojumiem. PTAC sākta administratīvā lieta, kuras laikā izvērtēs komersanta īstenoto komercpraksi, informē centrā.
PTAC skaidro, ka līdz 20. aprīlim saņemtajās 19 patērētāju sūdzībās (par vairāk nekā 55 000 eiro) norādīts, ka komersants apturējis ceļojumus uz vairākiem galamērķiem – dažādām Eiropas valstīm, Austrāliju, ASV un citur. Pašlaik komersanta birojs ir slēgts, bet korespondence joprojām tiek pieņemta.
Spēkā esošie noteikumi paredz: ja tūrisma operators no klienta neatkarīgu iemeslu dēļ atceļ pakalpojumu, klientam ir tiesības nekavējoties saņemt visu samaksāto naudas summu. Turklāt gadījumos, kad tūrisma operators nespēj nodrošināt uzņemtās saistības, komplekso tūrisma pakalpojumu klientu aizsargā arī klienta iemaksātās naudas drošības garantijas mehānisms.
PTAC rīcībā esošā informācija liecina, ka “Relaks Tūre” klienta iemaksātās naudas drošības garantija apdrošināta sabiedrībā “BTA Insurance Company” SE par kopumā 28 500 eiro.
Ņemot vērā iepriekš minēto, PTAC iesaka patērētājiem vērsties SIA “Relaks Tūre” rakstveidā, sūtot iesniegumu uz uzņēmuma juridisko adresi, vēlams ierakstītā pasta vēstulē.
Vienlaikus centrs iesaka vērsties arī “BTA Insurance Company” SE ar rakstveida lūgumu izmaksāt apdrošināšanas prēmiju, ņemot vērā, ka iestājies apdrošināšanas gadījums, proti, komersants nespēj izpildīt savas saistības. Tāpat patērētājiem, kas par ceļojumu ir norēķinājušies ar maksājumu karti (kredītkarti vai debetkarti), PTAC iesaka vērsties pie savas kartes izdevējbankas, lai veiktu iespējamu naudas atmaksas procedūru.
LETA vēsta, ka SIA “Relaks Tūre” vērsusies tiesā ar lūgumu sākt tiesiskās aizsardzības procesu (TAP). Patlaban visi ceļojumi ir atcelti, klientiem iepriekš iemaksātā naudu atpakaļ nav atdota, uzņēmuma birojs ir slēgts.