“0 EUR pārmaksa”, “izdevīgi mēneša maksājumi” – par ko PTAC piemērojis sodu uzņēmumam “Tet”? 6
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēmis piemērot 3500 eiro sodu telekomunikācijas uzņēmumam “Tet”, liedzot izplatīt patērētājiem adresētas kreditēšanas reklāmas.
No 2019. gada novembra līdz šā gada maijam PTAC dažādās vidēs (plakātos, televīzijā, radio, internetā, vides reklāmās) fiksējis “Tet” izplatītas patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas.
Proti, uzņēmums reklamējis zīmolu, piedāvājot patērētājiem iegādāties preces atlikta maksājuma veidā, norādot reklāmās patērētāju kreditēšanas pakalpojumam raksturīgu informāciju, piemēram, “0 EUR pārmaksa”, “Tikai “Tet” klientiem garantējam zemāko ikmēneša maksu”, “pie “Tet” kā vienmēr izdevīgi mēneša maksājumi”.
“Tet” šāda veida reklāmas ir izplatījusi ārpus tās saimnieciskās darbības vietas – tirdzniecības centru gaiteņos, tostarp saimnieciskās darbības telpās vērstu ar skatu uz publisku vidi, vides reklāmā uz dzīvojamās mājas fasādes, televīzijā, radio un internetā.
Rezultātā “Tet” piemērots naudas sods 3500 eiro apmērā un noteikts tiesiskais pienākums – aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvos noteiktos kreditēšanas reklāmas ierobežojumus.
“Tet” Juridiskās daļas darbības atbalsta vadītāja Ieva Smirnova paziņojusi, ka “Tet” nepiekrīt PTAC lēmumam un to apstrīdēs.
“”Tet” savās reklāmās piedāvāja klientiem iegādāties preces par konkrētu cenu, kā arī informēja par citām uzņēmuma sniegto pakalpojumu priekšrocībām, uz kuriem speciālie reklāmas ierobežojumi vispār neattiecas,” viņa uzsvēra.