PTAC liek veikalam noņemt akcijas plakātus un ierosina lietu par ētikas pārkāpumu 3
Pēc sūdzības saņemšanas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) optikas veikalam Rīgā licis noņemt reklāmas plakātus un ierosinājis lietu par likuma pārkāpumu, kas attiecas uz ētikas normām, apstiprināja centra pārstāve Sanita Gertmane.
Pārbaude ir jānoslēdz mēneša laikā. Lai novērstu kaitējumu sabiedrībai, plakātus uzņēmums tiek aicināts noņemt jau šodien. Maksimālais sods par Reklāmas likuma 3.panta otrās daļas pārkāpumu ir 14 000 eiro.
“Outlet Optika” komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kossovičs preses paziņojumā norāda, ka uzņēmums no PTAC saņēmis informāciju par to, ka plakātos saskatīta klaju nacisma ideoloģijas slavināšana. Uzņēmums šādu nolūku noliedz. Kampaņas ideja esot bijusi parādīt, ka cilvēkam nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai: kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu.
Pēc uzņēmuma vēstītā, PTAC norādījis, ka kampaņā abus tēlus rotā tipiskās ūsas, kuras atpazīstot visa pasaule kā Ādolfa Hitlera simbolu. Rezultātā ūsu simbols ir tas, kas aizskar sabiedrības intereses un tas neesot pieļaujami.