Publicitātes foto

PTAC aizliedz “Tele2” pieprasīt no patērētājiem maksu par nepasūtītu pakalpojumu. “Tele2” skaidro situāciju 0

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aizliedzis mobilo sakaru operatoram “Tele2” pieprasīt no patērētājiem maksu par nepasūtītu pakalpojumu, aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka “Tele2” lielam skaitam klientu 29. un 30.aprīlī nosūtīja īsziņas, kā arī citos veidos paziņoja, ka patērētājiem, neatkarīgi no izvēlētā tarifu plāna, no 1.jūnija uz laiku līdz gada beigām tiek sniegts jauns pakalpojums “Bezlimita internets Latvijā” par papildu maksu 2,5 eiro.

PTAC pieņēmis lēmumu par pagaidu noregulējumu par negodīgas komercprakses izbeigšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lēmumā konstatēts, ka “Tele2” pakalpojumu lielai daļai klientu ir pieslēgusi automātiski, nesaņemot patērētāju aktīvi sniegtu gribas izteikumu – apstiprinājumu, tādā veidā pārkāpjot būtisku patērētāju tiesību aizsardzības principu, kas aizliedz patērētāja klusēšanu izmantot kā piekrišanu kādas preces vai pakalpojuma pasūtīšanai.

PTAC secinājis, ka “Tele2”, sākot automātiski sniegt pakalpojumu par papildu maksu, patērētājam neizdarot par to pasūtījumu, ir pārkāpusi normatīvos noteiktās patērētāja tiesības un šajā gadījumā patērētājam nav pienākuma pieņemt pakalpojumu un maksāt par to noteikto maksu.

Vienlaikus PTAC secinājis, ka uzņēmuma īstenotā negodīgā komercprakse būtiski ietekmē patērētāja ekonomisko rīcību, proti, ka patērētājam būs jāmaksā par to, ko viņš nav pasūtījis.

Tāpat mobilo sakaru operatora sniegtā informācija liecina, ka “Tele2” neatzīst konkrētā pārkāpuma izdarīšanu.

Gertmane skaidroja – tā kā konstatētās negodīgās komercprakses raksturs norāda uz tūlītēja un būtiska kaitējuma patērētāju ekonomiskajām interesēm risku, PTAC ir pieņēmis lēmumu par pagaidu noregulējumu, nolemjot uzlikt “Tele2” tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi, aizliedzot uzņēmumam bez patērētāju aktīvi un nepārprotami sniegtas piekrišanas veikt pakalpojuma sniegšanu un pieprasīt tā apmaksu atbilstoši “Tele2” vienpusēji noteiktai cenai.

Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas brīža līdz brīdim, kad tas ar uzraudzības iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts vai kad stājas spēkā tās galīgais lēmums. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību un patērētāji, saziņā ar “Tele2”, ir tiesīgi atsaukties uz to.

Reklāma
Reklāma

Tiem patērētājiem, kuri ir atteikušies no jaunā pakalpojuma nosūtot īsziņu, nav jāveic nekādas citas darbības. Patērētājiem, kuri nav zinājuši vai nav vēlējušies šo jauno pakalpojumu arī nav jāveic nekādas darbības, bet jārēķinās ar iepriekš tarifa plānā noteiktā interneta apmēru un līgumā noteikto samaksu.

“Tele2” komentārs

“Tele2” komercdirektors Raivo Rosts aģentūrai LETA norādīja, ka PTAC, aizliedzot uzņēmumam veikt plānotās tarifu plāna izmaiņas, neļauj klientiem nodrošināt izdevīgus tarifus un pārkāpj likumu.

Viņš uzsvēra, ka pēc Elektronisko sakaru likuma, PTAC nav tiesīgs aizliegt veikt izmaiņas tarifu plānos, kas izdarītas, ievērojot likumā noteiktās prasības.

Rosts arī minēja, ka, ievērojot līguma noteikumus, “Tele2” vienu mēnesi pirms informēja klientus par gaidāmajām tarifu plāna izmaiņām. Papildus “Tele2” nodrošināja iespēju no šīm izmaiņām atteikties, saglabājot vecos tarifu plānus.

Pēc viņa teiktā, “Tele2” pārsūdzēs šo pagaidu noregulējumu, jo “PTAC nevar aizliegt veikt izmaiņas tarifu plānos, kas veiktas, ievērojot likumu, un ir saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar klientiem.

“Martā, aprīlī un maijā mēs saviem klientiem nodrošinājām bezlimita internetu bez papildu maksas, jo mobilais internets šobrīd ir kļuvis par vienu no pamatvajadzībām. Trīs mēnešu laikā mēs klientiem esam nodrošinājuši bezlimita datus aptuveni 7,5 miljonu eiro vērtībā. Diemžēl šādā apjomā līdz gada beigām mēs savus klientus, kuri aktīvi izmanto mobilo internetu, atbalstīt vairs nevarēsim, tādēļ veicām izmaiņas tarifu plānos, piedāvājot bezlimita internetu par ļoti pievilcīgu cenu,” sacīja Rosts.

Viņš piebilda, ka respektē PTAC lēmumu par pagaidu noregulējumu, taču vienlaikus ir žēl, ka PTAC nav iedziļinājies lietas būtībā un liedz klientiem izmantot bezlimita datus par izdevīgāku cenu.

“Tele2” arī atgādina, ka klientiem neviens jauns pakalpojums netika pieslēgts. Klienti, saskaņā ar līgumu, tika informēti par gaidāmajām tarifu plāna izmaiņām, kas paredzēja iespēju izmantot bezlimita datus, piemaksājot pie rēķina 2,5 eiro.

“”Tele2″ klientiem tika dota ērta iespēja no šīm izmaiņām atteikties, saglabājot vecos tarifu plānus. Vienīgais, kas klientiem bija jāizdara – jānosūta bezmaksas īsziņa,” pauda Rosts.

LETA jau ziņoja, ka 29. un 30.aprīlī “Tele2” klienti saņēmuši divu veidu īsziņas par bezlimita interneta pieslēgumu. Vienā īsziņas versijā ir norādīts, ka “Tele2” papildinājuši klienta tarifu plānu un viņam būs iespēja no jūnija līdz gada beigām lietot bezlimita internetu telefonā Latvijā, piemaksājot pie ikmēneša rēķina 2,5 eiro.

Tāpat norādīts – ja klients nevēlas šo iespēju izmantot, jāsūta bezmaksas īsziņa ar tekstu STOP uz 1681.

Savukārt otrā versijā norādīts – ja šo iespēju klients vēlas izmantot, jāsūta bezmaksas īsziņa ar tekstu START uz 1681.

Iepriekš “Tele2” komunikācijas vadītājs Oskars Fīrmanis aģentūrai LETA skaidroja, ka senioriem un tiem klientiem, kuri patērē ļoti maz datus un pieredze ar mobilo internetu ir ļoti neliela,

“Tele2” nosūtījis īsziņas ar iespēju pieslēgt bezlimita datus par izdevīgu cenu, atsūtot bezmaksas īsziņu ar tekstu START.

Savukārt otrai klientu grupai, kuri ir regulāri datu patērētāji, bet nav bezlimita tarifu plāna abonenti, un ārkārtējā situācijas laikā lieto līdz pat trim reizēm vairāk datus nekā iepriekš, nosūtīta otra veida īsziņa ar tekstu STOP, kas paredz iespēju saglabāt esošos tarifu plāna noteikumus.

Jau vēstīts, ka “Tele2” pagājušajā gadā strādāja ar 136,669 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 2% un bija 31,519 miljoni eiro.

Kompānija reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. “Tele2” vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas “Tele2 Sverige Aktiebolag”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.