Psiholoģe: Pieskaņotas pidžamas valkāšana ir līdzīga ģimenes formas tērpa uzvilkšanai 6
Svētku periodā lielu popularitāti iekarojušas Ziemassvētku pidžamas. Sociālajos medijos ar vien biežāk parādās skaistas fotogrāfijas, kurās visa ģimene tērpusies viena stila pidžamās.
Portāls “The Guardian” ir aplūkojis šo tendenci mazliet tuvāk. Šī tradīcija aizsākās ASV un turpinās daudzviet pasaulē. Lielie apģērbu tirgotāji “M&S”, “John Lewis”, “Primark”, “Next” uc. piedāvā pidžamu komplektus visai ģimenei. Daži tirgotāji piedāvā arī līdzvērtīgu apģērbu ģimenes mīlulim- sunim.
“M&S” bija viens no agrākajiem Lielbritānijas mazumtirgotājiem, kas pārņēma šo tendenci mūsdienās. 2017. gadā pārdodot, savus pirmos saskaņotos ģimenes komplektus.
Savukārt apģērbu tirgotājs “GAP” pārdošanas apjomus palielināja par 40%, pateicoties sarkanzaļi rūtainajām flaneļa pidžamām.
Ziemassvētku pidžamu popularitāti var skaidrot arī ar sociālo mediju ietekmi. Video platformā “Tik tok” atrodami neskaitāmi video, kur pusaudži mudina savu vecākus tērpties svētku pidžamās.
“Mums patīk identificēties ar cilvēkiem, kurus mīlam,” saka klīniskā psiholoģe Sandra Vitlija. “Kā ģimene jūs esat viena vienība, taču ne vienmēr tā jūties. Pieskaņotas pidžamas valkāšana ir līdzīga ģimenes formas tērpa uzvilkšanai. Tas vieno visus. Tas ir veids, kā pateikt, ka mēs visi esam vienlīdzīgi.”
Līdzīgo pidžamu tendence aizsākās ap 1950. gadu Amerikā, kad iepirkšanās katalogos tika publicēti attēli, kuros redzamas laimīgas ģimenes saskaņotās pidžamās.
Mūsdienās šo tendenci aktualizējušas slavenības. Piemēram, Kardašjanu ģimene dod priekšroku rūtainā stila pidžamām.