Prognozē arvien lielāku mediju un mārketinga pāriešanu interneta vidē 0
Mediji, reklāmas un mārketinga pasākumi arvien vairāk pāries interneta vidē, paverot nebijušas iespējas komersantiem komunicēt ar saviem klientiem un mērķtirgus dalībniekiem. Šādi secinājumi izskanēja vairākās prezentācijās digitālo mediju un mārketinga konferencē “Digital 2012”.
Norvēģu mediju koncerna “Schibsted Media Group” pārstāvis Baltijas valstīs Mārts Kadastiks (attēlā) teica, ka koncerns ārpus Skandināvijas valstīm investējot tikai interneta medijos un drukāti laikraksti tam pieder tikai Skandināvijā.
“Mēs neticam, ka drukātā prese var izdzīvot kā masu informācijas līdzeklis,” sacīja Kadastiks, norādot, ka no 36% no “Schibsted” gada apgrozījuma veidoja ieņēmumi no digitāliem medijiem, savukārt peļņā digitālo mediju īpatsvars sasniedza pat 55%.
Kā liecina “Schibsted” 2011.gada pārskats, uzņēmuma apgrozījums bija 14,38 miljardi norvēģu kronu (1,33 miljardi latu) un EBITDA jeb peļņa pirms procentu nomaksas, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas – 2,18 miljardi norvēģu kronu (201,4 miljoni latu).
“Schibsted”, kuram Latvijā pieder ziņu portāls “Tvnet”, uzskata, ka “Latvijas avīzēm ir milzu problēmas un ir par vēlu drukātās avīzes izglābt”, līdz ar to Norvēģu kompānija drukātās preses uzņēmumus Latvijā pirkt neplāno.
Interneta lietošanas paradumu pētīšanas kompānijas “Gemius Latvia” vadītājs Kaspars Driķis savā prezentācija uzskaitīja vairākus interneta reklāmas kampaņu rādītājus, kurus iespējams novērot un mērīt. Svarīgākie rādītāji ir tie, kas prognozē vai piefiksē interneta lietotāja pozitīvo reakciju uz reklāmas karogu vai cita veida mārketinga pasākumu, Driķis teica, uzsverot, ka klikšķu skaitīšana sen vairs nav efektīvākais rādītājs.
Jauns rādītājs ir uzkavēšanās noteiktā interneta resursā, un ir viens no labākiem veidiem, kā konstatēt, vai lapas apmeklētājs rīkosies tālāk reklāmdevējam pozitīvā virzienā, aizies uz tā mājaslapu, veiks pirkumu un tamlīdzīgi.
Aptuveni 40% līdz 50% Latvijas reklāmas nozares uzņēmumu un reklāmdevēju lietojot šādus un līdzīgus interneta lietotāju darbības mērīšanas rīkus, kas liecina par gatavību iegūt maksimālu atdevi no reklāmas tēriņiem internetā, sacīja Driķis.
Jau ziņots, ka šodien Rīgā jau otro reizi norisinājās starptautiska interneta mārketinga un sociālo mediju konference “Digital 2012”.