Profesore: “Svarīgi, lai bērns jau agrā vecumā iemācās skaitīt un izprast, cik ir 2 eiro un ko par šo naudu var nopirkt” 29
TV24 raidījumā “Preses klubs” Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes profesore Irina Pilvere dalījās savos iespaidos par to, kā bērnus jau agrīnā vecumā var mācīt izprast naudas vērtību un finanšu pratību. Viņa norādīja, ka sākotnējās finanšu zināšanas bērniem jāgūst ģimenē, piemēram, ļaujot pašiem pārvaldīt mazus naudas daudzumus, lai viņi sāktu saprast, cik izmaksā dažādas preces un pakalpojumi.
“Svarīgi, lai bērns jau agrā vecumā iemācās skaitīt, izprast, cik ir 2 eiro un ko par šo naudu var nopirkt,” uzsver Pilvere, akcentējot, ka šādi soļi palīdz bērniem veidot pirmos priekšstatus par finanšu vērtībām un personīgajām iespējām. Viņa arī uzsvēra nepieciešamību iesaistīt bērnus praktiskās aktivitātēs, piemēram, vasaras darbos, lai viņi reāli izjustu, ko nozīmē pelnīt naudu un kā to pārvaldīt.
Savukārt Kristaps Zaļais, Siguldas novada domes priekšsēdētājas vietnieks, turpinot diskusiju, izcēla praktiskās izglītības nozīmi jauniešu attīstībā. Viņš akcentē, ka praksē balstīts apmācību process, īpaši uzņēmējdarbības kontekstā, ir ļoti efektīvs līdzeklis, lai veidotu jauno paaudzi ar praktiskām zināšanām. “Latvijā jāveicina praktiskas zināšanas, nevis tikai teorētiska apmācība. Tā palīdz jauniešiem izprast reālo pasauli un, iespējams, veicina uzņēmējdarbības garu,” norādīja Zaļais.
Zaļais šo jautājumu sasaistīja ar valsts budžetu un izglītības nozīmi tajā, uzsverot, ka izglītības sistēmas uzlabošana ir ilgtermiņa ieguldījums nākotnē. Viņš norādīja, ka budžeta lēmumi ietekmē ne tikai pašreizējo paaudzi, bet arī nākotni: “Mums jāuzdod jautājums – kāpēc mēs pieņemam šādus lēmumus tagad? Kā mēs plānojam savu nākotni un vai pietiekami labi izglītojam sabiedrību, lai tā spētu pieņemt pārdomātus lēmumus par tādiem jautājumiem kā, piemēram, pensijas?”