Latvijā sarukuši privātpersonu veiktie auto pirkumi līzingā 7
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Šī gada pirmajos desmit mēnešos Latvijā sarukuši privātpersonu veiktie auto pirkumi līzingā – kritumu piedzīvojis gan jaunu, gan lietotu auto segments, savukārt juridisko personu pirkumos reģistrēts 11,2% kāpums, kas jaunu auto līzinga tirgus kopējo pirkumu skaitu padara ar augšupejošu tendenci, ja salīdzina ar šo pašu laika periodu pērn, liecina “Citadele Leasing” apkopotā informācija.
Noslēdzoties 2022. gada oktobrim, Latvijā līzingā iegādāto auto skaits attiecībā pret aizvadītā gada pirmajiem desmit mēnešiem ir kāpis par 5,6%. Pozitīvā dinamika reģistrēta, pateicoties augošajai interesei no juridisko personu puses – uzņēmēji iegādājušies par 11,2% vairāk auto nekā pērn.
Ekonomiskās situācijas dēļ privātpersonu segmentā manāms pieprasījuma kritums – pirkumu samazinājums līzingā jauniem auto reģistrēts 3%, savukārt lietotām automašīnām pat 12,8% apmērā, ja salīdzina ar šo paša laika periodu pirms gada. “Šī gada pirmajos desmit mēnešos privātpersonas visbiežāk līzingā iegādājušās piecus gadus vecus auto, savukārt pirms gada vairums izvēļu bijušas par labu četrus gadus vecām mašīnām.
Kopējās tirgus tendences liecina, ka iedzīvotāji joprojām biežāk izvēlas mazlietotus, kamēr juridiskas personas izmanto iespēju iegādāties jaunus auto. Ievērojamākais pieaugums vērojams tieši auto nomas un auto koplietošanas uzņēmumu segmentā, sastādot 30% pieaugumu pret 2021. gada attiecīgo periodu,” norāda Pēteris Plaudis, “Citadele Leasing” vadītājs Latvijā.
Izvēloties jaunu auto līzingā, populārākā izvēle Latvijā privātpersonām ir “Škoda”, bet uzņēmumiem – “Toyota”. Iecienītāko zīmolu trijniekā privātpersonām atrodas arī “Toyota” un “Volkswagen” (“VW”), juridiskām personām attiecīgi “VW” un “Škoda”, no populārāko zīmolu TOP-3 Latvijā izstumjot “Renault” automašīnas.
Lietoto automobiļu izvēlē iedzīvotāji visbiežāk līzingā pērk “BMW” automobiļus, kam seko “VW” un “Toyota” automašīnas.