Centrā – nevis programma, bet skolēni 1
Patlaban Humanitārajā privātģimnāzijā, kurā uzņem audzēkņus no 10. līdz 12. klasei, mācās divdesmit viens skolēns, bet plānots, ka no nākamā septembra pievienosies vēl krietns pulciņš.
“Mūsu skolā skolotājs ar skolēnu runā nevis pavēles formā, bet veidojot dialogu. Skolēnus iemāca strādāt pastāvīgi, viņi nav nepārtraukti jābiksta. Skolotājs nav skolēna kontrolētājs, bet darba vadītājs. Jāatzīst, kā jebkurā skolā, arī pie mums ne visi audzēkņi ir izcili un perfekti no rīta līdz vakaram, bet es priecājos, ja skolēns kaut vienā mācību priekšmetā gūst vērā ņemamus panākumus, un pats svarīgākais – mūsu audzēkņi iemācās mācīties, būt labestīgi un veidot veiksmīgas savstarpējās attiecības,” stāsta Ināra Kalniņa.
Pa šiem gadiem ģimnāziju beiguši vairāk nekā četri simti skolēnu. Direktore palūkojas uz absolventu fotogrāfijām, kas rotā kabineta sienu, un teic: “Par katru skolēnu ir stāsts. Citam mērķi bija tālāki un augstāki, citam – ne tik augsti, bet katram ir savs veiksmes ceļš. Katram jādara tas, kas viņam padodas. Un, ja patīk, tad arī izdodas.”
Humanitārās privātģimnāzijas kolektīvs jau tuvākajā laikā iecerējis ar skolēniem sākt strādāt pēc jaunas, uzlabotas programmas.
“Mēs kā privātskola vēlamies parādīt, kādai jābūt pilnvērtīgai izglītības sistēmai, kas vismaz vienu vai divus solīšus vairāk orientēta uz nākotni,” teic pasaulē lielākās izglītības organizācijas “Edexcel” programmu vadītājs Māris Uzuleņš. Šīs programmas ietvaros audzēknim jau skolas laikā palīdzēs veidoties par personību. Vairākas mācību stundas veidos tā, lai audzēkņi vairāk iemācītos analizēt, apzinātos savas stiprās puses un izjustu azartu apgūt zinības.