“Printify”- divu dienu laikā pilnīgi attālināts darbs 0
Koronvīrusa uzliesmojums Eiropā un arvien lielāks saslimušo skaits arī Latvijā, daudziem uzņēmumiem licis pāriet uz attālināto darbu. Cik tas ir sarežģīti un kā to organizēt? “LB” uzrunāja Arti Kehri, kas ir līdzīpašnieks vienam no Latvijas veiksmīgākajiem jaunuzņēmumiem “Printify”, kas nodarbina vairāk nekā 100 darbinieku.
“Mēs aktīvi izmantojam mūsdienu tehnoloģijas, piemēram, VPN (virtual private network) jeb virtuālo privāto tīklu, kas ļauj autorizētiem lietotājiem piekļūt uzņēmuma resursiem no jebkuras vietas.
Tikšanās šobrīd organizējam attālināti, izmantojot “Google Hangouts” un līdzīgas platformas. Šobrīd komandas ietvaros arī vairāk sazvanāmies telefoniski, ja ir nepieciešams ātri iegūt informāciju vai saņemt atbildi uz kādu jautājumu.
Jāatzīst, ka šobrīd esam novērojuši, ka informācija tiek nodota operatīvāk un precīzāk, jo esot ofisā vidē mums visiem tomēr gribās pārrunāt arī ikdienas notikumus,” sacīja Kehris.
Lielākā daļa no “Printify” komandas strādā attālināti, taču birojs darbineikiem joprojām ir pieejams. Iekšējās drošības noteiktumi gan nosaka, ka tajā šobrīd nevar atrasties vairāk par 30 darbiniekiem.
Ir pastiprināta ofisa ventilācija un uzkopšana, izvietots lielāks skaits roku dezinfekcijas līdzekļu.
“Protams, arī Printify darbinieki ceļo un citi atgriezās no komandējumiem vēl pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī. Mēs šiem darbiniekiem uzreiz lūdzām ievērot karantīnu un 14 dienas strādāt attālināti, lai varētu pārliecināties par savu pašsajūtu un veselības stāvokli, kā arī potenciāli neapdraudētu citus.
Šobrīd gan visi plānotie pasākumi, kas ietver lielākas sapulces, komandas saliedēšanās vakarus, biznesa ceļojumus un citas līdzīgas aktivitātes ir atceltas.
Mums ir ļoti svarīgi, lai cilvēki varētu dalīties savās pārdomās un piedzīvojumos, tāpēc darba tiešsaistes sarunu programmā “Slack” esam izveidojuši atsevišķu kanālu “#Covid19”.
Kādas viņš saredz problēmas attālinātajam darbam? Lielākā problēma bijusi saistīta ar to, ka ne visiem darbiniekiem uzņēmums uzreiz spējis nodrošināt pilnīgu datoru pieejamību mājās.
“Tas mums prasīja vairāk nekā 24 stundas. Ņemot vērā mūsu uzņēmuma darba specifiku, apmēram 10% no komandas bija nepieciešami papildu datori vai arī monitori.
Neskatoties uz dažiem sarežģījumiem, 48 stundu laikā bijām tehniski gatavi un šobrīd visiem darbiniekiem nodrošinām attālināta darba iespējas.
Īpaši svarīgi ar tehniku nodrošināt bija grafiskos dizainerus, jo viņu darba veikšanai ir nepieciešama īpaša un ļoti jaudīga datortehnika, kas arīdzan ir grūti pārnēsājama.
Savukārt visoperatīvāk attālināto darbu bija nodrošināt “Printify” programmētājiem un klientu atbalsta komandas biedriem.
“Vai šī krīze nemainīs to, kā līdz šim bijām pieraduši strādāt”, jautāju Artim. “Iespējams,” viņš atbildēja. “Līdz šim esam pieredzējuši dažādas krīzes, taču jāatzīst, ka, lai arī kādas ir bijušas sekas, mēs esam ieguvuši vērtīgas atziņas un noderīgu pieredzi.
Mēs centīsimies pievērst uzmanību iespējām un novērtēt attālinātā darba efektivitāti ar dažādu anketu palīdzību, kas mums noderētu arī turpmāk, piemēram, pieņemot lēmumus par vai pret attālinātā darba iespējām turpmāk.”