Foto: LETA

Priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņos “Saskaņa” atkal apsteigusi ZZS 0

Aptuveni nedēļu pirms Saeimas vēlēšanām partijas priekšvēlēšanu aģitācijai ir iztērējušas 2 018 170 eiro, bet tēriņu ziņā tagad atkal par līderi kļuvusi “Saskaņa”, kas apsteigusi Zaļo un zemnieku savienību (ZZS), aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Partijai startējot visos vēlēšanu apgabalos, priekšvēlēšanu izdevumu apmērs drīkst sasniegt 533 347 eiro. Saeimas vēlēšanas notiks sestdien, 6.oktobrī.

Līdz 28.septembrim “Saskaņa” deklarējusi 493 163 eiro lielas aģitācijas pasākumu līgumsaistības,
CITI ŠOBRĪD LASA

ZZS – 482 052 eiro, “Jaunā Vienotība” – 325 507 eiro, bet partija “Attīstībai/Par!” – 292 948 eiro saistības. Līdz 21.septembrim priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņos ZZS bija apsteigusi “Saskaņu”.

Nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK deklarējusi 88 910 eiro tēriņus, Jaunā konservatīvā partija – 75 707 eiro, partija “KPV LV” – 74 788 eiro, Latvijas Reģionu apvienība – 53 348 eiro, bet Latvijas Krievu savienība – 50 827 eiro tēriņus.

Pārējo partiju deklarētās saistības nav lielākas par 30 000 eiro. Divas sīkpartijas – Latvijas centriskā partija un “Par alternatīvu” – aģitācijas tēriņus joprojām nav uzrādījušas.

Partijas oficiālajā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pārsvarā reklāmas izvieto vidē, sociālajos tīklos, radio un presē. Salīdzinot ar iepriekšējām vēlēšanām, ļoti minimāla aģitācija bijusi televīzijā, jo jau no 6.septembra stājās spēka aizliegums izvietot Saeimas vēlēšanu aģitācijas materiālus televīzijā.

Partijai startējot visos vēlēšanu apgabalos, priekšvēlēšanu izdevumu apmērs drīkst sasniegt 533 347 eiro. Ar partijām nesaistīta persona savā vārdā priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.

Likums nosaka pienākumu partijām uzskaitīt un norādīt vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā visus ieņēmumus un izdevumus

, kas radušies laika posmā no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai, neatkarīgi no datuma, kad izrakstīts darījumu apliecinošs dokuments, saņemts vai veikts maksājums. Ja atsevišķs deputāta kandidāts veicis individuālu priekšvēlēšanu aģitācijas kampaņu, tad šādai kampaņai iztērētie līdzekļi tiek ieskaitīti tās partijas priekšvēlēšanu izdevumos, no kuras iesniegtā saraksta šī persona kandidē attiecīgajās vēlēšanās.

Ja deputātu kandidātu sarakstu iesniedz partiju reģistrēta vai nereģistrēta apvienība, par tās priekšvēlēšanu izdevumiem uzskatāmi arī tie izdevumi, kuri šim nolūkam bijuši šo apvienību izveidojušajām partijām.

Reklāma
Reklāma

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Tāpat vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas – 5.oktobrī un 6.oktobrī – priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī aģitācijas kā maksas pakalpojuma veikšana publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā ir aizliegta. Izņēmums gan attiecas uz paziņojumu izvietošanu, kuri informē par partijas vai deputāta kandidāta tikšanos ar vēlētājiem.

Administratīvo resursu izmantošana priekšvēlēšanu aģitācijā ir aizliegta.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.