Foto – Dainis Bušmanis

Premjers 
ceļa posmā Tīnūži – Viskāļi atrod asfalta brāķi 0

Pagājušajā nedēļā Ministru prezidents Valdis Dombrovskis nolēma pats pārbaudīt, kā būvē tā saukto Latgales autoceļu. Noņemtajā paraugā vakar tika konstatēts asfalta virskārtas brāķis. Būvniekiem ceļš būs jāpārasfaltē.


Reklāma
Reklāma

 

RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku!
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Premjera izraudzītajā vietā ceļa posmā no Tīnūžiem līdz Viskāļiem ceļstrādnieki piektdien izdarīja vairākus urbumus uzklātajā ceļa segumā, nododot izurbtos ceļa seguma paraugus pārbaudei valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” (LVC) paspārnē esošajai Ceļu laboratorijai.

Laboratoriskās pārbaudes rezultātā vakar konstatēts, ka seguma virskārtai ir nepietiekama seguma pretestība deformācijām, savukārt apakškārtai pretestība ir pietiekama, pavēstīja LVC sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra. Ceļu laboratorija vēl veiks izmantotā asfaltbetona masas padziļinātu testēšanu, kā arī izurbs asfaltbetona papildu paraugus, lai konstatētu kopējo platību, kurā izmantots neatbilstošs asfaltbetons. “Pēc pārbaužu rezultātu saņemšanas LVC pieprasīs būvuzņēmējam – piegādātāju apvienībai “Kokneses ceļš” – neatbilstošās virskārtas nomaiņu,” apliecina Niedra. Šī ceļa posma celtniecību veic piegādātāju apvienība “Kokneses ceļš”, kas sastāv no SIA “8. CBR”, SIA “Strabag” un SIA “Rīgas Tilti”, būvuzraudzību veic SIA “Polyroad”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Problēmas vienmēr nerada ceļu būvētāju paviršais darbs. To cēlonis ir dažādu normatīvo aktos ierakstītās vājās prasības ceļu būves kvalitātei. Tāpēc prasībām jābūt ievērojami stingrākām, tikai tā spēsim uzlabot ceļu būves kvalitāti,” pārbaudes laikā sacīja Valdis Dombrovskis, vēl nezinot, kādi būs rezultāti.

Tā saukto Latgales autoceļu, kas bija iecerēts kā vistaisnākais līdz Latvijas austrumu robežai, sāka būvēt jau padomju laikos, bet kādā brīdī pameta līdz galam nepabeigtu.

Ceļa posmā no Tīnūžiem līdz Viskāļiem paredzēta esošā ceļa seguma atjaunošana, bet no Viskāļiem līdz Koknesei tiks uzbūvēts jauns divu joslu autoceļš, visur ar ceļu krustojumiem divos līmeņos. Atjaunotā un no jauna uzbūvētā ceļa kopgarums būs 72 kilometri. Projekta ietvaros tiks atjaunoti pieci tilti, bet deviņus uzbūvēs no jauna.

Papildu projektā, kas tiek īstenots ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finanšu atbalstu, iekļauta arī vietējā autoceļa Ulbroka–Rīga Tīnūžu posma atjaunošana, kas ļautu izmantot to satiksmei, kamēr tiks pilnīgi pabeigts viens Latgales autoceļa gals Rīgā, otrs – Koknesē, kur tas tiks savienots ar autoceļu Krāslavas virzienā un tālāk līdz valsts robežai ar Baltkrieviju.

Lai ceļu atjaunošanu varētu sākt jau nākamgad, valsts budžetā ceļiem jāparedz par 28,9 miljoniem latu vairāk nekā šogad. Valdības vadītājs sola, ka nākamgad autoceļu būvniecībai un uzturēšanai valsts budžetā naudas būšot par aptuveni 20 miljoniem latu vairāk.

 

{gallery id=”2087″}

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.