Prāmju satiksmes starp Ventspili un Sāremā pagaidām nebūs 0
Bez rezultāta noslēdzies konkurss potenciālajam operatoram prāmju satiksmes maršrutā starp Igaunijas Sāremā salu un Ventspili nodrošināšanai, vēsta reģionālais laikraksts “Meie Maa”.
Kompānija augustā lūdza Sāremā pašvaldību pagarināt termiņu, kurā tā var iesniegt galīgo piedāvājumu par prāmju satiksmes atjaunošanu starp Mentu un Ventspils ostām. Pašvaldība piekrita termiņu no sākotnēji noteiktā 23.augusta pagarināt līdz 30.septembrim, taču šajā laikā kompānijas piedāvājums tā arī nav saņemts.
“Diemžēl jāatzīst, ka gaidītais piedāvājums tā arī netika iesniegts. Vienlaikus tas nav pārsteigums, jo, ja viss būtu tik vienkārši, pakalpojums darbotos jau tagad,” atzina Sāremā pagasta vecākā vietniece Marili Nītsa, piebilstot, ka līdz ar to konkurss ir uzskatāms par noslēgušos.
“Mūsu turpmākā rīcība kļūs skaida drīzumā,” viņa piebilda.
“Kihnu Veeteed” valdes loceklis Andress Lāsma laikrakstam teicis, ka pēc rūpīgas analīzes kompānija secinājusi, ka tai nav prāmja, kuru varētu izmantot maršrutā Mentu-Ventspils trīs mēnešus gadā, bet pārējā laikā norīkot citā maršrutā.
Viņš piebildis, ka konkursa nolikumā bijis daudz nianšu, kas likušas uzņēmumam izšķirties par lēmumu atteikties no pieteikuma iesniegšanas.
Sāremā pašvaldība 1.jūlijā sāka iepirkuma procesu ar sarunām, lai atrastu operatoru Mentu-Ventspils prāmju satiksmei. Veiksmīga iepirkuma gadījumā uzvarētājs iegūtu piecu gadu līgumu Mentu-Venspils prāmju līnijas apkalpošanai. Pašvaldība sagaidīja, ka regulāra prāmju satiksme ik gadu sezonā no 1.jūnija līdz 31.augustam tiktu nodrošināta vismaz trīs reizes nedēļā. Precīzāks prāmju satiksmes periods, grafiks un biežums tiktu noteikts līgumā.
Pašvaldība cerēja, ka prāmju satiksmi starp Mentu un Ventspili varētu atjaunot nākamajā vasarā.
No 2006. līdz 2008.gadam prāmju satiksmi starp Mentu ostu Sāremā un Ventspili nodrošināja Igaunijas kompānijas “Saaremaa Laevakompanii” meitasuzņēmums “SSC Ferries” ar prāmi “Scania”.
Šai laikā prāmis pārvadāja kopumā 60 000 pasažieru un aptuveni 14 000 transportlīdzekļu. Divas trešdaļas pasažieru bija ārvalstu tūristi, un biļetes maksāja 360 līdz 420 Igaunijas kronas (23 līdz 27 eiro) atkarībā no sezonas, bet par transportlīdzekļa pārvadāšanu bija jāmaksā 28 līdz 38 eiro. Sākoties krīzei, uzņēmums līniju slēdza.
Pagājušā gada jūnijā Ventspils un Sāremā pašvaldību un Ventspils brīvostas pārstāvji nolēma kopīgi sākt piemērota prāmja meklēšanu, bet oktobrī sāka izstrādāt noteikumus konkursam, lai izraudzītos prāmju līnijas operatoru.
Igaunijas kompānija “Kihnu Veeted” dibināta 2003.gadā. Tās flotē ir astoņi prāmji, kas uztur satiksmi starp Igaunijas salām, kā arī starp salām un valsts kontinentālo daļu.